Probleem met netwerk thuis. De snelheid in het netwerk is traag.

Status
Niet open voor verdere reacties.

frietboer

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2005
Berichten
52
Hallo

Ik heb van de week een router gekocht. Een belkin 54g. Alles aangesloten enzo. Alles doet het nu prima. Maar heb tog 1 probleem. Ik wil de bestande ophale van de andere computer die ook in draadloos netwerk staat. De computers zien elkaar. Ik kan ook de gedeelde mappe openen. Maar dan wil ik een bestand gaan kopieren. En dan gaat dat extreem traag.

Wat zou het probleem kunnen zijn?

Alvast bedankt groetjes Joshua
 
Frietboer,
Draadloos is langzamer dan bedraad hoor.
vertel eens hoe groot het bestand is en welke tijd je daarvoor nodig hebt.
 
Hey

Ik weet dat bedraad sneller is. Maar bij netwerk status staat. 80 mbps. Dat lijkt mij snel genoeg om een bestand snel te late oversturen.

Als ik een bestand van 6 mb wil doen is. Duurt dat ongeveer 40 seconden. Maar dat stopt die op de 30 seconden. En gaat niet veder

Groetjes Joshua
 
80 Mbps ga jij niet halen met je draadloze netwerk.
54 is de max op het moment met een 802.11g netwerk.
En dan ben je nog van allerlei zaken afhankelijk.
Weergesteldheid, firewalls, anti-virus etc.
Dat ie na 30 seconden stopt is veel vreemder.
 
Ja das behoorlijk vreemd. Jammer dat ik het niet haal. Virusscanner heb ik niet. Firewall van windows zelf staat ook uit. In ieder geval bedankt voor de reactie. Ga maar ff een andere oplossing bedenken om 20 gb over te zetten.

Weltruste
 
Even een kabeltje ertussen bijvoorbeeld?
Doe ik met grotere bestanden ook en werkt prima.
 
ik heb ook een Belkin router en ik haal de 100 wel
 
hier een plaatje ervan..
 

Bijlagen

  • 100.jpg
    100.jpg
    5,8 KB · Weergaven: 44
En welke netwerkkaart is dat.
 
weet ik niet ..het is de nieuwe aldi pc..draadloos via de belkin
 
ben zeer benieuwd waar jij die gegevens weghaalt.
en ben zeer benieuwd welke kaart er in die computer zit.
 
Als dat je draadloze verbinding is, ben jij de enige consument op het Westelijk Halfrond met die snelheid.
Dus hang de vlag maar uit!
 
Als je op de een van de pc's ook nog eens een andere bewerking gaat doen die nogal wat van je processor of geheugen vraagt is het normaal dat de snelheid dan terugloopt.
 
Geplaatst door joyrider
hier een plaatje ervan..

Er staat ook alleen verbinding ... niet welke verbinding, dus vergis jij je niet met de vaste LAN aansluiting op je PC?
 
Hallo

Het is om te gek van te woorden. De bestanden gaan niet snel over het netwerk en soms worden ze nog geen eens verstuurd. Als ik kijk in mijn taak beheer word er ook amper een procent van me netwerk gebruikt. Soms 0 procent. Vanmidag kwam ik snel in me router. Nu wil ik weer inloggen gaat het extreem traag. Msn messenger doet het soms.

Heb geen viruscanner of firewall.

Het enigste probleem wat het misschien kan zijn is. Bij de router zat een prograamtje wat genoeg was om alles soepel te late werken. Moet ik niet in wizzard iets instellen?

Bedankt voor jullie reacties
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan