Probleem met netwerk xp <--> xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

dj_djel

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2003
Beste lezer,

Ik heb een probleem met mijn netwerk tussen 2 pc`s met XP Home.
Na het voltooien van de installatie van de client pc deed het internet het automatisch.
Ik kon gisteravond gewoon internetten, maar toen ik me ging afmelden en de volgende dag weer aanmelden had ik opeens geen internet en netwerk meer.
Ik kan van de host pc wel pingen naar de andere pc maar niet andersom.
Bij het icoontje van de LAN-verbinding stond ook dat me netwerk kabel niet was aangesloten, maar hij zit er wel gewoon in.
Herkent iemand dit probleem?

Met vriendelijke groeten,

Dit geeft volgens mij toch aan dat er echt iets mis is met de verbinding. Staat bij de host-pc ook dat er geen netwerkkabel is aangesloten?

nee er staat niks, de kabels zitten er aan beide kanten goed in.

Op beide pc's branden geen lichtjes en op beide pc's staat er dat het apparaat correct werkt. de protocollen heb ik wel goed ingevoerd

Ik herken dit probleem wel. Heb het zelf ook gehad. Een andere kabel was de oplossing. (Untwisted of Twisted)

Vraag me niet hoe het verder werkt.... ben er zelf ook pas na een heel tijdje prutsen achter gekomen.

Groet Ed

Geplaatst door dj_djel
Op beide pc's branden geen lichtjes en op beide pc's staat er dat het apparaat correct werkt. de protocollen heb ik wel goed ingevoerd

Als de lichtjes niet branden is er volgens mij echt iets mis met de kabel

Het rare is dat ik xp had geinstalleerd en toen had ik gewoon internet op andere pc. Ik melde me af en de volgende dag melde ik mij weer aan en toen had ik geen internet meer en zegt de pc dat de kabel niet ias aangesloten, beetje vreemd vinden jullie niet!
Dit is nu twee dagen aan de gang.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door dj_djel
Het rare is dat ik xp had geinstalleerd en toen had ik gewoon internet op andere pc. Ik melde me af en de volgende dag melde ik mij weer aan en toen had ik geen internet meer en zegt de pc dat de kabel niet ias aangesloten, beetje vreemd vinden jullie niet!
Dit is nu twee dagen aan de gang.

Ja het is zeker vreemd maar heb je al eens eerst de host pc helemaal laten opstarten en dan de client pc? (waarschijnlijk wel)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan