probleem met nieuw MB + proccersor

Status
Niet open voor verdere reacties.

Harma

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2002
Berichten
187
Hallo,
Wij hebben een nieuw moederbord en proccessor gekocht maar hebben nu een groot probleem. Elke keer als je even, en dat is nog geen 10 min, op de pc bezig bent klapt ie uit en start dan weer vanzelf op.
Het geheel bestaat uit het volgende: Behuizing Coolmaster centurion 350w, Moederbord Asus A8V DeLuxe skt 939, AMD Arhlon 64 3500+ proccessor, Maxtor 200 Gb harde schijf, Asus ATI 9600 XT/TD 128 mb videokaart, 512 mb geheugen, verder dvd brander + dvd speler. OS win xp (legaal).
Weet iemand hoe dit kan en waar het evt aan zou kunnen liggen. Ben geen expert in computers enzo dus graag in duidelijke nederlandse taal.
Alvast allemaal bedankt,
 
Klik rechts op deze computer.
Eigenschappen.
Tabblad geavanceerd.
De onderste button instellingen.
Vinkje weghalen voor: "De computer automatisch opnieuw opstarten".
Dit zorgt ervoor dat je voortaan een foutcode te zien krijgt ipv een zwart scherm en een reboot
 
Hallo Mario,
Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb gedaan wat je schreef maar hij klapt er gewoon weer uit en geeft verder ook geen foutmelding aan. Heb je nog verdere iedeeen waar het aan kan liggen.
 
Het kan van alles zijn. Warmte, hardware of software
 
Ho,
Warmte ??? staat allemaal orgineel ingesteld. De comp heeft de hele nacht uitgestaan, meteen bij het opstarten en je wilt iets doen klapt ie al uit.
Hardware ??? er zit alleen in wat ik eerder beschreven heb.
Software ??? er staat alleen XP op en de driver van smc draadloos netwerk.
 
ik weet wat het is: je hebt windows hoogstwaarschijnlijk niet op nieuw geinstalleerd;) met een nieuw moederbord is dit dus wel noodzakelijk
 
Is de cooler goed op de processor gemonteerd?
Jullie hebben zelf de pc in mekaar gezet?
Zit er koelpasta tussen de cooler en de processor?
 
Hallo,
Ja proccessor en koeler is in de winkel in elkaar gezet en op moederbord geplaatst zodat ik m alleen nog maar in de kast hoefde te monteren en dan verder alles aan sluiten.
Ga zometeen proberen of ik XP opnieuw kan installeren.
 
Heb inmiddels XP compleet nieuw geinstalleerd ( partitie verwijderd, geformarteerd enz) maar computer blijft rebooten als ik alleen al maar iets in het confuguratiescherm wil doen.
Iemand nog andere tips ??
 
Omdat je geen blauwe schermen krijgt lijkt het me toch een hardware probleem.
Is het moederbord correct gemonteerd?
Dus met afstandhoudertjes ed.
Is er bijpassend geheugen geplaatst?
Is de voeding goed aangesloten en heeft deze genoeg vermogen?
Je weet zeker dat de rest ook goed aangesloten is, dus cooler van de processor zit goed gemonteerd en draait goed.
 
Heb inmiddels het hele systeem naar computerwinkel gebracht ( zij wisten te vertellen dat alles goed zat en aangesloten was ) nu wordt alles daar verder nagekeken waarom dat het systeem zo onstabiel is en elke keer reboot.
Ik laat hun ondervindingen nog weten.
Groetjes,
 
Goedemorgen,
Ze hebben mij gebeld vanuit de winkel en het blijkt inderdaad een harware conflict te zijn tussen het moederbord en de videokaart. Ik vind dit overerigs wel vreemd omdat beide van Asus zijn en toch bij elkaar zouden moeten passen.
Nu komt er ander moederbord (nl Asus A8N-SLI ) en andere videokaart ( Asus EN6600GT ) in, dit zou prefect moeten werken. Alles wordt nu door de winkel omgebouwd en getest. Ik laat het nog weten of het inderdaad goed werkt,
Groetjes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan