Probleem met nieuwe harddisk!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

mikett

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 apr 2005
Hallo

Ik heb sinds vandaag een nieuwe pc met 300 gb maxtor harddisk.Het probleem is hetzelfde als al veel mensen voor me hebben gehad,maar de oplossingen werken voor mij niet.

SP 2 geinstalleerd.

maxtor progjes al geprobeerd

In schijfbeheer geeft hij aan dat 151.49 gb niet is toegewezen.

wie kan mij helpen?

alvast bedankt voor de moeite

groetjes Mike

Je mobo herkent dus maar tot 128 GB. Heb je al een wat ouder moederbord, dan kan een bios update uitkomst bieden.

Kijk even in de bios. Wordt de HD daar herkend als 300 Gb?. Heb je parities gemaakt en deze geformateerd?
Staat de jumper van je HD soms op Master Low ?.

Hoi

voordat ik mijn harde schijf ging formateren,gaf hij in het menu van xp aan dat hij maar 127000mb herkende,dud dit is al vreemd.
Ik heb geen jumpers veranderd en mijn moederboard is een asus a8n-sli ,ik dacht dat deze toch vrij nieuw was.

wie heeft er en oplossing.

thanx

gr Mike

Gebruik je die 300 gig als windows xp schijf? of zit er nog 1 in....anders moet je de jumper op Master Slave zetten...en anders moet je hem laten controleren door de winkel:D

Je hebt eerst de harddisk gepartitioneerd en geformatteerd, daarna XP geïnstalleerd en als laatste SP2 erop gezet?

Dan zou het kunnen kloppen, XP zonder SP1/2 herkend maar tot 130 Gb, als je daarna niets doet blijft de resterende ruimte ongebruikt. Je zal dus de niet toegewezen ruimte via schijfbeheer moeten toewijzen aan een schijf.

Hoi maestro12

Wat jij zegt is precies de volgorde die ik heb aangehouden.,dus eerst formatteren en partitie gemaakt,daarna xp met sp1 geinstalleerd en daarna pas sp 2 geinstalleerd.

Hoe kan ik in schijfbeheer mijn"verloren"GB tjes terugkrijgen?

Ik hoop dat je me wil en kan helpen.

alvast bedankt

gr Mike

Via --> Configuratiescherm --> Systeembeheer --> Computerbeheer --> Schijfbeheer.

Daar de niet toegewezen schijfruimte Partitioneren in een of meerdere Logische Stations en daarna Formateren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan