probleem met NIS 2002

• Onderwerp starter Onderwerp starter Olav
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Olav

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hoi,
Ik heb sinds gisteren een probleem met NIS 2002.
Ik kreeg in eerste instantie een melding dat ik ondervuur zou liggen door BLA trojan met deze melding in de log:
Datum: 13-5-2004 Tijd: 21:07:20
Regel "Paard van Troje Bla standaard blokkeren" heeft (localhost,1042) geblokkeerd. Details:
Inkomend UDP-pakket
Lokaal adres,service (localhost,1042)
Extern adres,service (localhost,1042)
Naam van het proces "C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe"

Sinds dien klapt mijn PC regelmatig eruit met een blauw scherm met de melding:
Foutencontrole: 0x0000001e (0xc0000005, 0xb8132966, 0x00000000, 0x00000014). Op het bestand "symfw.sys"
Als ik NIS aan heb worden alle websites geblokeerd, en krijgt ik geen enkele pagina meer geopend.
Echter, als ik NIS uitschakel heb ik nergens last van.

Het bestand symfw.sys is een bestand van Norton zelf.
Wie weet een oplossing?

Eentje (symfw.sys) van het net halen heeft geen zin, heb ik al geprobeerd. Geeft zelfde effect.

Groeten,
Olav

Verwijder NIS eens helamaal van de pc en installeer hem opnieuw.

Geplaatst door Wim1960
Verwijder NIS eens helamaal van de pc en installeer hem opnieuw.

Zal ik later vanavond eens proberen als ik de tijd heb, of anders morgen ochtend.

Succes,
Olav

Het heeft blijkbaar enigzins geholpen, ik heb Norton er opnieuw op gezet, alleen niet precies zoals ik wilde.
Ik had Norton er af gehaald en ben toen online gaan scannen. Niets gevonden.

Vervolgens Norton er opnieuw opgezet, allemaal ok.
Na wat online dingetjes te hebben gedownload en gedaan te hebben, heb ik de PC afgesloten.
Toen ik gisteren avond de PC weer aanzette, kwam ik mijn computer niet meer in. Tijdens het opstarten van Windows 2000, rolde er razendsnel, dus onleesbaar, en niet te stoppen met die pause knop een regeltje of 3 door het beeldscherm en vervolgens een zwart beeld wat alleen weg te krijgen was met Ctrl+Alt+Del. Dan herstartte de computer weer en begon het verhaal van voren af aan.

Hierdoor moest ik dus de pc opnieuw installeren, herstel / reparatie werkte niet via de Win2000 cd. (Ik heb geen herstelfloppy, floppydisk werkt niet)

Ik weet niet wat er gebeurd is, of ik heb stilletje een tojan op de PC gekregen via via terwijl ik online aan het scannen ben geweest. Ik was op dat moment onbeschermd. Of ik heb zelf iets verkeerd gedaan. Maar goed, alles draait nu weer. Ook NIS, en tot nu gaat alles ok.
Bedankt voor jullie hulp in iedergeval. :thumb:

Olav

Ik heb sinds kort ook dat probleem met het blauwe scherm.
De problemen zijn begonnen na de update van Symantec op 13 mei jl. Daarbij zat ook een update van Symantec Redirector, waarvan symfw.sys een onderdeel is.
Ik ben bang dat we hier weer eens te maken hebben met een corrupte update van Symantec.
Ik wacht dus maar eens rustig even af voordat ik allerlei dingen ga proberen met uninstall en reinstall e.d.

Update 18-05-2004
Ik ben nog verschillende berichten op internet tegengekomen van mensen die met hetzelfde probleem kampen.
Ik heb intussen een voorlopige oplossing gevonden door het bestand symfw.sys (versie 5.3.1.53) in de map Windows\System32\Drivers te vervangen door een oudere versie (5.2.0.108) die o.a gedownload kan worden op de volgende internetsite http://www.dynamiclink.nl/frames/sys.htm
(klik rechts in het scherm op 'The Sys Files S' en klik in de dan verschijnende lijst op symfw.sys; geen downloadmanager gebruiken wat dan lukt het niet))

Laatst bewerkt:
Heb gisteren bij dochterlief die redirector in haar nav 2002 binnengehaald, no probs hoor.

Geplaatst door csberto
Ik heb sinds kort ook dat probleem met het blauwe scherm.
De problemen zijn begonnen na de update van Symantec op 13 mei jl. Daarbij zat ook een update van Symantec Redirector, waarvan symfw.sys een onderdeel is.
Ik ben bang dat we hier weer eens te maken hebben met een corrupte update van Symantec.
Ik wacht dus maar eens rustig even af voordat ik allerlei dingen ga proberen met uinstall en reinstall e.d.

Ik heb nu ook de laatste updates binnen gehaald, ook de redirector, maar tot op heden geen probleem.

Olav

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan