Probleem met Norton System Works

Status
Niet open voor verdere reacties.

Witchy

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2001
Bij NSW 2003 zijn er enkele knoppen die een foutmelding geven ( het heeft vroeger wel goed gewerkt) en NSW wordt dan gesloten. Kan ik om dit op te lossen NSW opnieuw installeren over de oorspronkelijke NSW heen? Witchy.

Ik zou hem gewoon helemaal verwijderen en ook de register vermeldingen en dan opnieuw instaleren.

Voor NIS is er het progje Rnis.exe (Remove nis) van Symantec misschien is het er ook voor NSW.

Inderdaad een schone installatie is altijd beter omdat hij dan geen fouten laat staan.

Maar ik wil NSW er helemaal niet af hebben! Ik wil alleen maar dat alle opties weer werken. Dus dan zou je in principe toch gewoon eroverheen moeten kunnen installeren?

Je zal wel moeten joh. Anders is de kans groot dat de fouten blijven staan. Kleine moeite toch even verwijderen??

Succes.

Geplaatst door Witchy
Maar ik wil NSW er helemaal niet af hebben! Ik wil alleen maar dat alle opties weer werken. Dus dan zou je in principe toch gewoon eroverheen moeten kunnen installeren?
Overheen installeren heeft waarschijnlijk geen zin.

Uit bittere ervaring weet ik dat er overheen installeren niet gaat. NSW 2003 vraagt om grondige verwijdering van alle NSW-componenten. Schoonmaken kan o.a ook m.b.v. \rnav.exe, op te halen bij Symantec. En desondanks geeft de herinstallatie van Ghost nóg problemen!
Succes,
Pimpernel.

Geplaatst door pimpernel
Schoonmaken kan o.a ook m.b.v. \rnav.exe,
Dit kan dus niet.
Rnav.exe is er alleen voor Norton antivirus(NAV).

Symclean.exe(zie een paar berichten eerder) is voor Norton Systemworks(NSW) te verwijderen.;)

Na het draaien van \rnav2003.exe en evt. ook nog \symcln.exe geeft het laatste wel de melding, dat er geen restanten meer gevonden zijn, het programma moet weer geïnstalleerd kunnen worden.
Dit zelf nu uitgeprobeerd omdat ik ook met de nodige problemen met NSW 2003 zit (o.a. is nu NAV er geheel uit verdwenen!)
Register grondig uitgevlooid, het station waarop het stond gedefragmenteerd en de vrije ruimte grondig gewist. We gaan het nog eens proberen!

Pimpernel.

(Gebruikersvriendelijk is anders!)

Ik heb het toch geprobeerd, NSW opnieuw installeren zonder eerst te verwijderen. En inderdaad, alle fouten zitten er nog net zo in. Jullie hebben allemaal gelijk gehad, dit had geen zin. Maar ik zie er heel erg tegenop om NSW er helemaal af te halen, vrees dat ik daarmee ergens de fout in zal gaan. Zo erg handig ben ik nou ook weer niet. Ik heb intussen de update naar NSW 2004 gekocht, als ik die update installeer, werkt dan alles weer wel goed? Witchy.

Als je een update doet worden er geen fouten uitgehaald. Er worden alleen verbeteringen en toevoegingen aangebracht.
Er kan in principe niks fout gaan met een herinstallatie en je hoeft ook niet handig te wezen. Volg de instructies op het scherm en je bent vlugger klaar dan dat je hier op de Helpmij vragen steld.

Suc6

Nog steeds problemen

Ik heb NSW2003 volgens Add/Remove gedeïnstalleerd, daarna symcln.exe gerund, die gaf mij de melding dat er niets meer op stond en ik andere software kon installeren. Daarna NSW2004 geïnstalleerd en...
:evil: jawel hoor! dezelfde fouten! dezelfde opties die het niet doen! En dan valt NSW eruit en moet opnieuw opgestart worden.
In deze versie is er dan nog een fout bijgekomen: de Password Manager laat mij wel een profiel aanmaken, maar ik kan daarna nooit meer aanmelden, hij blijft om aanmaken vragen. Ook de opties hiervan doen het niet.
Hier ben ik echt kwaad om. Ben al jaren een fan van Norton, maar ik denk dat dat nu voorbij is. Zal de firma maar eens een mail met alle fouten sturen.
Gr., Witchy.

De aanhouder wint.

Wat ik altijd voor de zekerheid doe na een deinstallatie is registercleaner want daar staat alles in weggeschreven. Als het goed is zou Symcln. het moeten doen.
Probeer eens Easycleaner is gratis en werkt perfect.
Hij maakt een backup dus je kan altijd terug.
Zelf gebruik ik hem ook en geen probleem, doe een update en zet hem in het NL.

Laatst bewerkt:
Witchy,
Symclean is geen super goed programma om NSW te verwijderen omdat zodra je ook maar iets verwijderd van NSW, dan werkt symclean niet meer.
Dus met andere woorden je kunt Symclean alleen gebruiken als je NSW nog niet hebt verwijderd.

Je hebt het over een foutmeding, maar je hebt niet gezegd welke foutmelding je krijg. Zou je de exacte foutmelding even op het forum kunnen posten ?
Dan kunnen we je zeker wel helpen.

Het lijstje

Hi Saldos en Will-Well. Dat van symcln.exe snap ik niet, dat wordt toch ook juist op de website van Symantec aangeraden als opruimer ná de verwijdering via Add/Remove? In het bijgeleverde handboek staat trouwens ook dat je NSW moet verwijderen via Add/Remove.

Nou hier volgt het lijstje:

Webclean - opties:
Nmain heeft een fout veroorzaakt in WTPLUG.DLL. Nmain wordt nu gesloten. Als er zich problemen blijven voordoen, start u de computer opnieuw op.

Webclean - advanced:
Wcviewer heeft een fout veroorzaakt in WCVIEWER.EXE. Wcvier wordt nu gesloten. Als er zich... etc.

One Button Cleanup - opties:
Nmain heeft een fout veroorzaakt in SWPLUGIN.DLL. Nmain wordt nu gesloten. Als er zich... etc.

Password manager:
Ik vul alles in, als ik in het laatste scherm op de knop 'volgende' klik, valt Password manager eruit en is er geen profiel aangemaakt. Ik kan ook niet klikken op de knop 'aanmelden' maar moet weer opnieuw een profiel aanmaken. etc. etc.

Snap je dat ik hier heel verdrietig van word.
Mijn vertrouwen in NSW is behoorlijk geschokt. :( Snik.
Witchy.

Re: Het lijstje

Geplaatst door Witchy
Hi Saldos en Will-Well. Dat van symcln.exe snap ik niet, dat wordt toch ook juist op de website van Symantec aangeraden als opruimer ná de verwijdering via Add/Remove? In het bijgeleverde handboek staat trouwens ook dat je NSW moet verwijderen via Add/Remove.

Ik weet dat ze dat aanraden maar het werkt gewoon niet als je iets hebt verwijderd van NSW, maar in praktijk moet je de symclean alleen gebruiken als je niet via de configuratiescherm-software NSW niet kunt verwijderen.

Om je probleem op te lossen moet je even dit doen:
Verwijder Scanwrap.dll van je computer. Het kan zijn dat er meer dan scanwrap.dll in zit.
Ga ook naar configuratiescherm-internet opties-geavanceerd en en vink aan: "Disable script debugging."
En vink uit: "Display a notification about every script error."

Zorg er ook voor dat je de laatste internet explorer hebt op je pc.

Installeer NSW nu en kijk of het goed werkt.

Zo niet, verwijder NSW opnieuw via configuratiescherm-software of via symclean (nu wel).
Installeer nu de nieuwste Internet explorer weer opnieuw en installeer daarna NSW weer opnieuw.

Ik heb via de Find-optie gezocht naar scanwrap.dll op de C-schijf maar krijg de mededeling dat er niets gevonden is. Waar zit dat ding? Ik heb IE 6 sp1 dus dat is de nieuwste.

Geef in de configuratiescherm-extra-mapopties wel even aan dat je de extensies wil zien en dat je de verborgen bestanden ook wil zien.
Reden namelijk is dat het ook een verborgen bestand kan zijn.

Yep. Heb ik gedaan. Bestandsextensies verbergen heb ik uitgezet, verborgen bestanden weergeven heb ik aangezet. Ik heb het ook nog geprobeerd met beveiligde besturingssysteembestanden laten zien, ondanks de waarschuwing (gelijk weer uitgezet) maar er is geen scanwrap.dll te vinden op mijn harde schijf.
:o
kwordurgekvan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan