Probleem met Norton System Works

Status
Niet open voor verdere reacties.
Witchy,
Installeer internet explorer even opnieuw.

Verwijder daarna alle Symantec en Norton bestanden van de harde schijf.
Verwijder daarna alle Symantec en Norton bestanden van de registry.

Leeg de 2 Temp mappen daarna.

Sluit alle programma´s af die op de achtergrond actief zijn.

En installeer NSW opnieuw.

Moet je IE opnieuw installeren of kun je het ook via de reparatie-optie doen?

Technical Support Symantec

Hallo Saldos en anderen,
Ik heb vorige week woensdag een e-mail met verzoek om technical support gestuurd naar Symantec en kreeg vandaag een zéér uitgebreid antwoord (hulde voor Symantec!). Willen jullie dat ook lezen, dan zet ik het op deze pagina. Het is wel heel lang hoor! Ik heb nog niet gedaan wat ze aanraden, moet eerst even heel diep ademhalen en moed scheppen daarvoor. Grt, Witchy.

Volgens mij klopt er iets niet. Ik zie maar een deel van de tekst. Hoe kan dat nou?

Laatst bewerkt:
Kan je hem als TXT bestand toevoegen?(bijlage)
Dan is het niet zo'n lange lap tekst in je topic.;)

Heel graag plaatsen Witchy, daar leren we allemaal van! :thumb:

Idd Crash, goed idee. :)

Ja goed, het komt eraan, maar leg me even uit Crash, ajb, hoe ik dan een bijlage erop moet zetten? En moet het in Word gezet worden?

Het klopt niet hoor, ik zie maar een klein deel van de tekst als ik de bijlage oproep hier. Zien jullie iets? Zou de tekst te lang zijn?
Het document is 30,0 kB.

Opnieuw

Hoi Gezina, ik heb het nu in het kladblok geplakt, kijken of dat wel lukt zo.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
:thumb: Witchy, ik ga het het uitvoerig bestuderen alhoewel ik vrees dat er links op staan die reeds bekend zijn...:) We wachten het af hoe het afloopt als je probleem zo kan worden opgelost. ;)

Re: Opnieuw

Geplaatst door Witchy
Hoi Gezina, ik heb het nu in het kladblok geplakt, kijken of dat wel lukt zo.

Wat Symantec zegt, zei ik ook dus, maar ik zei het beknopt.

Zij zeggen dus ook dat je gewoon alle symantec en Norton bestanden van de harde schijf moet verwijderen en daarna alles symantec en norton register bestanden moet verwijderen van je register.
Dat zei ik dus ook tegen je.
Had je dat al gedaan?

Het enigste wat ze dus erbij zeggen is dat je het met een schone installatie (clean boot) moet installeren en dat is altijd wel beter natuurlijk.

Alleen heb ik je ook erbij aangeraden om de Temp map te legen en internet explorer te repareren omdat het daar namelijk ook aan kan liggen.

Laatst bewerkt:
Sorry Saldos! Dat was niet uit wantrouwen tegenover jouw hulp hoor! Ik weet dat je heel goed bent qua adviezen geven :thumb:

Ik heb Symantec benaderd omdat ik hoopte dat zij een eenvoudiger oplossing zouden hebben en daarom had ik jouw advies nog niet opgevolgd. Helaas blijkt dat niet het geval en heb ik nu nog meer schrik van alle dingen die ik moet doen. Dat valt echt niet mee hoor, jullie praten er allemaal zo makkelijk over, maar voor een simpele zoals ik, die nog heeft leren lezen met het leesplankje van aap noot mies, valt dit echt niet mee.

Internet Explorer repareren had ik al gedaan, temp map legen doe ik regelmatig. Dat gaf jammer genoeg geen resultaat.
Grt., Witchy.

Oke te gek Witchy :)
Laat maar even weten of het gelukt is oke?

Ik heb alle info van Symantec plus alle info vervat in de links in hun mail geprint om het bij de hand te hebben om alles te kunnen uitvoeren zoals zij beschrijven. Dit komt uit op 17 (!) pagina's tekst A4. Hier durf ik dus niet aan te beginnen. Klein voorbeeld: de verwijzing naar backup van de registry maken. Snap ik zelfs. Maar er staat nergens hoe je dan de backup terug moet zetten als er iets fout gaat! Nee ik vrees dat ik hier voorlopig nog maar niet aan begin. Witchy :(

Geplaatst door Witchy
Ik heb alle info van Symantec plus alle info vervat in de links in hun mail geprint om het bij de hand te hebben om alles te kunnen uitvoeren zoals zij beschrijven. Dit komt uit op 17 (!) pagina's tekst A4. Hier durf ik dus niet aan te beginnen. Klein voorbeeld: de verwijzing naar backup van de registry maken. Snap ik zelfs. Maar er staat nergens hoe je dan de backup terug moet zetten als er iets fout gaat! Nee ik vrees dat ik hier voorlopig nog maar niet aan begin. Witchy :(

Witchy,
De backup terug zetten is heel makkelijk.
Je gaat in de normale modus of in de veilige modus naar het reg bestand dat je hebt opgeslagen en klikt er dubbel op en je importeert het door op "ja"te antwoorden.
Maar je kunt ook naar regedit gaan en dan "bestand" -"importeren" en dan naar het regbestand gaan dat je hebt opgeslagen.

Stomme vraag natuurlijk

Stomme vraag natuurlijk, maar hoe kom je in regedit?
Backup maken wordt beschreven met Start-Run-scanregw. Is regedit ook een commando dat je in 'Run' kunt geven?

Re: Stomme vraag natuurlijk

Geplaatst door Witchy
Stomme vraag natuurlijk, maar hoe kom je in regedit?
Backup maken wordt beschreven met Start-Run-scanregw. Is regedit ook een commando dat je in 'Run' kunt geven?

Yes, in uitvoeren of run, typ regedit en dan enter. Kan me wel voorstellen dat je zulks eng vindt hoor, heb ik ook last van. ;) (helemaal geen stomme vraag!)

Stomme vragen bestaan niet ;)

Even nog iets witchy: scanregw kun je alleen doen met win 98/ME en niet met win xp.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan