Bernard1983
Gebruiker
- Lid geworden
- 7 mei 2008
Hey allemaal,
Ik heb een probleem met NumericUpDown (NUD).
Ik moet een programma maken met een NUD met waardes tussen de 0 en 999. Als er 0 staat dan mag de knop 'OK' niet enabled zijn en dit is me ook gelukt met de volgende code:
Maar als ik nu met het toetsenbord nummers intik dan kan invullen wat ik wil maar de knop word niet actief. Oftewel met de pijltjes Up en Down dan werkt de code netjes, gebruik ik numpad dan werkt deze niet, ik heb al verschillende dingen geprobeerd zoals de methode KeyPress, maar ik kom er niet uit
Iemand die mij hiermee kan helpen?
Alvast bedankt.
Groet
Ik heb een probleem met NumericUpDown (NUD).
Ik moet een programma maken met een NUD met waardes tussen de 0 en 999. Als er 0 staat dan mag de knop 'OK' niet enabled zijn en dit is me ook gelukt met de volgende code:
Code:
Private Sub nudArticles_ValueChanged(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles nudArticles.ValueChanged
'Als de waarde van nudArticles 0 is dan wordt de knop btnAddOrderList op nonactief gezet.
If nudArticles.Value = 0 Then
btnAddOrderlist.Enabled = False
'Anders wordt de knop btnAddOrderList op actief gezet
ElseIf nudArticles.Value > 0 Then
btnAddOrderlist.Enabled = True
End If
End Sub
Maar als ik nu met het toetsenbord nummers intik dan kan invullen wat ik wil maar de knop word niet actief. Oftewel met de pijltjes Up en Down dan werkt de code netjes, gebruik ik numpad dan werkt deze niet, ik heb al verschillende dingen geprobeerd zoals de methode KeyPress, maar ik kom er niet uit
Iemand die mij hiermee kan helpen?
Alvast bedankt.
Groet
Laatst bewerkt: