• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Probleem met nummering in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

jandeman1989

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2008
Hallo

Ik zit met een groot probleem, ik krijg de nummering van van projecten niet klaar in excel

Ik wil graag al mijn uitgaande offertes bijhouden in excel en wanneer deze opdracht worden automatisch een projectnummer laten aanmaken.
Ik heb echter niet alleen maar offerte aanvragen meer ook garantie gevallen en problemen die asap opgelost moeten worden(regie genaamd).

In mijn excelblad wil dat als volgt gaan doen
Aanneemsom(offerte aanvraag) --> offerte nummer aanmaken pas bij opdracht een projectnumer aanmaken
Regie --> direct een projectnummer aanmaken
Garantie --> direct een projectnummer aanmaken.

Nu doet het volgende probleem zich bij mij voor.
Ik krijg per dag zo'n 5 aanvragen binnen dit kunnen dus een offete aanvraag, regie of een garantie geval zijn. Mijn probleem is dus ook dat wanneer een offerte aanvraag naar een paar weken pas opdracht wordt, dan moet excel automatisch het projectnummer daarvan gaan berekenen. hij moet dan het een nieuw projectnummer toekennen die op dat moment het hoogtst is.

Ik heb als bijlage mijn bestand teogevoegd.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen??

Gr Jan

Bijlagen

Laatst bewerkt:
heb even een begin gemaakt.

het beste zou qua opbouw van het model zijn om een invoerwerkblad, rekenwerkblad en uitvoerwerkblad te maken.

begin in kolom A met het sorteren van het werk (heb ik aangepast).
dit is overzichtelijker (welk werk betreft het) en tevens is vertikaal zoeken straks een optie.

de nummering van offertes kan (volgens mij) eenvoudiger door de gegevens op te halen uit een tabel. De gegevens blijven dan ook flexibeler.

daarnaast zou ik alle gegeven die je zelf moet invullen, achter elkaar zetten.

nu moet in kolom N de datum van de opdrachtaanvaarding ingevuld worden.
(daarvoor moet je dan wel naar kolom N).

het laatste projectnummer staat in B4. (h4 wordt nog wel gebruikt in formules).

de automatische nummering vind ook in jouw bestand al plaats (als je kolom N maar invult).

wel dien je de hele rij bij een nieuwe regel geheel te copieren anders ben je alle formules kwijt.

In cel b15 staat de cel h4 niet vast (vastgezet wordt deze met $h$4). dit heb ik in de formule aangepast (gele cellen).

heb je vragen, laat het gewoon even weten.

met vriendelijke groeten,

Oeldere

Bijlagen

opgelost

Ik heb het probleem al opgelost. dit door middel van veel macro's..

ik heb iedere keer als een projectnummer wordt aangemaakt deze gekopieerd en dan plakkenspeciaal (alleen waarden) op deze manier haal ik iedere keer de formule uit de cel zodat een nieuwe formule het grootste nummer altijd kan pakken.

Bedankt voor je hulp Oeldere, Het heeft mij op het goede spoor gezet!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan