• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Probleem met objecten die verschuiven na heropenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

tonissteiner

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2008
Wie heeft dit probleem ook al gehad? Ik werk met Microsoft Office Professional Plus 2010. In een document worden heel wat objecten gebruikt. Dit zijn "Option Button" en "Group Box". Zo heb ik er meer dan 100. Het probleem is nu dat deze objecten plots verschuiven. Het is een vrij lang document en de eerste regels val eigenlijk niet op maar eens ik aan rij 300 zit is het al heel wat en hoe verder in het document hoe meer deze opschuiven.

Weet iemand hier een oplossing voor? Heb al verschillende instelling geprobeerd.

Een oplossing zou zijn om een code te gebruiken waarmee ik de objecten positioneer, bijvoorbeeld:

Code:
ActiveSheet.Shapes("Check Box 1").Top = ActiveWorkbook.Names("Sectie1").RefersToRange.Cells(1, 1).Top + 40
ActiveSheet.Shapes("Check Box 1").Left = ActiveSheet.Cells(3, 4).Left

Het zal een enorme job zijn al deze objecten zo te gaan definieren.

Weet er iemandeen code om de positie van alle objecten op te vragen en deze dan te gaan gebruiken in een soort positioneercode?

of een ander oplossing?

Test dit bestandje eens, en probeer het eens te verwerken in de jouwe.
Op blad2 komen de posities van de shapes door code 'hsv'.
Verschuif de shapes eens, en voer code 'hsvtwee' uit.
De shapes zouden de oude posities weer moeten innemen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Amai!!!
B E D A N K T Harry. en op dit uur nog. kon niet wachten en heb het even in een test bestandje uitgeprobeerd en het werkt. ONGELOFELIJK

ik moet het nu nog wel even in het eigenlijke bestand uitproberen en ik laat je zeker nog iets weten.

maar alvast, nogmaals bedankt

Hallo Harry, en andere forum gebruikers.

de code werkt dus perfect he. Het duurde eventjes voor ik reageerde want moest zo een 400 lijnen terug goed zetten. MAAR HET WERKT. Nogmaals bedankt Harry. Je bent ongelooflijk goed.
Het probleem ligt dus inderdaad als je een print preview doet in de Excel 2010 en het document dan opslaat en Excel volledig afsluit. Als ik dan Excel en dus ook het document terug open zijn alle objecten verschoven. Dankzij de code van Harry is dit dus te omzeilen.

Ik zit nu wel nog met een ander probleem maar zal hier een andere post voor plaatsen en deze vraag opgelost zetten.

ik kan het niet genoeg zeggen, BEDANKT Harry

mvg

Graag gedaan tonissteiner,

Erg leuk je enthousiasme te vernemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan