Probleem met omvang database

Status
Niet open voor verdere reacties.

Karelappel

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2004
Ik heb het volgende probleem, ik heb een database met ongeveer 6000 records, aan deze records hangen een aantal hyperlinks en wat tekstuele informatie. De grootte van de datbase is een ruime 2 mb.

Ik wil nu graag een aantal foto's gaan toevoegen aan de records (in een tabel). De foto's moeten worden getoond in een formulier. Alleen als ik foto's ga toevoegen wordt de database in een rap tempo groter, waardoor de limiet van access qua grootte (2 gb) snel in zicht komt.

Is er een manier om foto's toe te voegen en toch een redelijk compacte database te behouden?

Bij voorbaat dank

koppelen?

Koppel je de afbeeldingen wel? of voeg je ze toe in je database???

Sorry voor de late reactie.

De afbeeldingen worden gekoppeld, dus niet toegevoegd. De eigenschappen in de tabel heb ik als OLE-object ingesteld.

Heb je de database al hersteld en gecomprimeerd??
En gebruik .jpg afbeeldingen, dit is kleinste fotoformaat!

Waarom sla je de afbeeldingen niet gewoon ergens op je harde schijf op en neem je in je database alleen een verwijzing naar de plek waar ze opgeslagen zijn in een tekstveldje op.

Je kunt de afbeeldingen dan openen middels de FollowHyperlink methode .

Syntax

[application.]FollowHyperlink address, [subaddress], [newwindow], [addhistory], [extrainfo], [method], [headerinfo]

Ja de database is al hersteld en gecomprimeerd, maar dit leverde haast geen reductie op. Ik gebruik .jpg bestanden van ongeveer 150 kb groot, maar toch wordt de database gigantisch groot.

Misschien nog meer suggesties?

Als je de afbeeldingen opslaat in een ole-object dan wordt de afbeelding gewoon in je database opgeslagen.
Resultaat is dat je database de pan uit groeit (maar daar ben je inmiddels achter).
Zie mijn vorige post voor een manier om het anders te doen.

Oke bedankt, ik denk dat het probleem hiermee is opgelost, maar waar vul ik deze syntax in?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan