Probleem met openen diverse websites

Status
Niet open voor verdere reacties.

robweps

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2009
Hallo,

ik heb een probleem met het openen van een paar websites. De meeste openen normaal, maar o.a. de volgende 2 kan ik niet openen: www.spele.nl en www.ride4tim.nl
Ik weet dat ride4tim.nl is gemaakt in Joomla, maar een andere site die heel erg op die site lijkt kan ik wel openen: www.teamnieuwestart.nl

Het probleem komt voor in zowel Firefox als IE. Het lijkt dus een instelling te zijn van mijn pc. Als ik vanaf een andere pc in mijn netwerk naar de betreffende sites ga, dan worden ze wel geopend. Het moet volgens mij dan ook een instelling of beveiliging van mijn pc zijn. Ik heb Windows 7 draaien.

Met tracert zie ik dat hij naar het juiste adres gaat, ping is ook normaal.

Heeft iemand enig idee?

Gr,
Rob

Lijkt op 2 dingen (mix ervan is mogelijk):
1. Je hebt geen Java geïnstalleerd op je pc: Java.com
2. Je hebt Javascript uitgeschakeld staan in je browser(s) of je hebt anti-popup software e.d. die javascript blokkeert.

Ik heb geen verdere tips, hopelijk leveren bovenstaande zaken al een oplossing.

Tijs.

Ik heb Java opnieuw geïnstalleerd en Javascript staat ook aan. Dat is het dus niet. Ik heb ook nergens anders last of wat dan ook, het zijn alleen deze 2 sites.
Het lijkt wel of er geen enkele reactie komt, aangezien Firefox op "wachten op ....." blijft staan.

Rob

Zoals gezegd kan een extensies/plugin in Internet Explorer en/of Firefox óók voor dit gedrag verantwoordelijk zijn.
Ook instellingen in je firewall programmatuur/Internet Protection Suite kunnen hiervoor verantwoordelijk zijn.
Ook instellingen in de sfeer van (programma's voor) Ouderlijk Toezicht zijn niet uit te sluiten als bron van de problemen.
Dan nog een keer evt. gebruikte 'anonymizer'/IP-hider programmatuur, evt. gebruikte web-proxies etc.

Verder zijn er programma's zoals Spybot Search & Destroy die in je hosts bestand allerlei website 'omleiden' en daarom wellicht ervoor zorgen dat reclame bij spele.nl etc. niet mogelijk is, en wellicht daarom tot dat 'wachten op...' leidt.
Bekijken van het hosts bestand: [Windows-toets]r toetscombinatie ->
notepad.exe %windir%\system32\drivers\etc\hosts

Meer tips heb ik niet. Kijk naar bovenstaande.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Tijs,

dank voor je antwoord.

In Firefox heb ik alle plugins uitgeschakeld, IE gebruik ik nooit, maar ook daar heb ik niks kunnen vinden.
Firewall staat uit. Protection Suite gebruik ik niet. In ClamAV kan ik ook niets vinden.
Ouderlijk Toezicht staat uit en proxy ed heb ik ook niet.
Hosts bestand staat ook niets in.

Ik zie net dat het iets met DNS heeft te maken. Op basis van IP-adres kom ik wel bij de sites...

Rob

Dat het met DNS te maken heeft is op zijn minst vreemd, omdat de andere pc's in je netwerk als het goed is dezelfde DNS-server(s) gebruiken(!)

Maar goed, als je wat wilt experimenteren (goede kans ook dat het werkt :)):
Indien XP: Zet in de Eigenschappen van "Internet Protocol (TCP/IP)" van de gebruikte netwerkverbinding twee 'vaste' DNS-servers:
als eerste DNS-server
208.67.222.222
en als tweede DNS-server
208.67.220.220

Indien Vista/Windows 7: Zet in de Eigenschappen van "TCP/IP v4" van de gebruikte netwerkverbinding twee 'vaste' DNS-servers:
als eerste DNS-server
208.67.222.222
en als tweede DNS-server
208.67.220.220

Die DNS-servers zijn van OpenDNS en mogen vrij gebruikt worden.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Via die DNS servers helpt ook niet.

Als ik tracert www.ride4tim.nl uitvoer, dan krijg ik 1 hop te zien. (mijn eigen ip-adres) dat klopt ook, want die server draait hier bij mij thuis.

Morgen maar verder zoeken.

Rob

Ik vind het bijzonder knap dat anderen op hetzelfde netwerk als jij wél kunnen verbinden met ride4tim.nl
Per slot krijgt iedereen via de DNS-server(s) het publieke ip-adres en dat gaat zo bijna nooit goed (via router met NAT naar buiten en via portforwarding weer naar binnen).

Ga overigens spele.nl nog wél even testen met die andere DNS-servers, want ride4tim.nl is een lokale website (zie boven).

Tijs.

Ik blijf het ook vreemd vinden.

Ook met de OpenDNS servers kom ik niet op spele.nl

En volgens mij ga ik niet van binnen naar buiten naar binnen, maar blijf ik binnen, omdat mijn router weet wat zijn eigen IP-adres is. En mij dus direct doorsluist naar de lokale machine.

De uitvoer van tracert is dan ook:
Traceren van de route naar www.ride4tim.nl [84.xxx.xxx.xxx]
via maximaal 30 hops:

1 1 ms 1 ms 1 ms 84-xxx-xxx-xxx.dsl.cambrium.nl [84.xxx.xxx.xxx]

Het moet dus een of andere DNS-instelling zijn op mijn pc

Beste dat je je blijft richten op spele.nl

Vertel/toon eens wat het volgende oplevert:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k nslookup spele.nl
en
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k ping spele.nl

Tijs.

C:\Windows>nslookup spele.nl
Server: UnKnown
Address: 192.168.2.254

Niet-bindend antwoord:
Naam: spele.nl
Address: 85.255.208.30

C:\Windows>ping spele.nl

Pingen naar spele.nl [85.255.208.30] met 32 bytes aan gegevens:
Antwoord van 85.255.208.30: bytes=32 tijd=29 ms TTL=59
Antwoord van 85.255.208.30: bytes=32 tijd=28 ms TTL=59
Antwoord van 85.255.208.30: bytes=32 tijd=29 ms TTL=59
Antwoord van 85.255.208.30: bytes=32 tijd=28 ms TTL=59

Ping-statistieken voor 85.255.208.30:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
(0% verlies).

De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
Minimum = 28ms, Maximum = 29ms, Gemiddelde = 28ms

Ok, een resolving- en routeringsprobleem is het niet.
Nieuwe test:
Indien XP: [Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k telnet spele.nl 80
Indien Vista/Windows7: Eerst de telnet client toevoegen via het toevoegen van Windows onderdelen in Configuratiescherm.
Daarna hetzelfde als hierboven voor XP is aangegeven.

Als het goed is opent een CMD-venster, waarbij dat CMD-scherm meteen leeg wordt gemaakt en de cursor direct helemaal naar linksboven verdwijnt.
Klopt dat, dan is er ook in verbindingssfeer niets aan de hand. Het moet dan toch een of andere blokkade zijn in de sfeer van proxy of pop-up blokkade programmatuur etc., denk ik dan.

Overigens zie ik dat als ik ga naar spele.nl dat er connectie wordt gemaakt met proxy.spele.nl
Kijk of ook daarnaartoe misschien resolving- etc. problemen zijn.

Je begrijpt dat mijn opties zo langzamerhand op beginnen te raken... :(

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
telnet ken ik wel. Ik weet alleen niet wat het standaard resultaat moet zijn. Er komt inderdaad een leeg zwart scherm, maar ik durf niet met zekerheid te zeggen of de verbinding is opgebouwd.

Op mijn webserver heb ik Apache draaien en via virtual hosts heb ik nu de default host via een script ge-redirect naar ride4tim.nl
Als ik dan naar 192.168.x.x ga, dan kom ik wel op ride4tim terecht, maar dan nog wel met het lokale ip-adres in de header, maar dat maakt niet uit. Het is toch alleen maar voor het configureren van de site.

Iets van een proxy heb ik nooit geïnstalleerd en ik kan ook niets in de softwarelijst daarvan terugvinden

Ik laat het anders maar even zo. Via bovenstaande word-around werkt het (voorlopig) ook wel.
Maar ik kan het niet uitstaan dat het niet werkt zoals ik wil :-)

Bedankt voor je hulp zover.
Maar uiteindelijk vind ik de oplossing :-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan