Probleem met openen poorten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

speckpunk

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2006
Hallo,

Ik heb een probleem met het openen van een een poort op mijn Thomson Speedtouch 510 4.2. Tot vorige week stond hij gewoon open en toen ik een clean-progje heb gedraaid ging het denk ik mis.
Ik heb daarom eerst Systeemherstel gedraaid om de status van mn pc terug te zetten, maar toen had ik helemaal geen internetverbinding meer.
Vervolgens via Portforward geprobeerd het weer open te zetten, maar ik doe óf iets fout óf ik snap er niks meer van. Ik heb ook inmiddels mn IP-adres veranderd, maar ook geen resultaat. Het gaat hier om de poort van Utorrent. Ik heb ook al andere poorten geprobeerd. Ik vind het ook raar dat ik niet met mn gewone ip-adres, 10.0.0.150 in het scherm van mn modem kom, maar wel met default gateway 10.0.0.138
Als ik in Utorrent de poort test geeft hij aan dat op mn externe IP-adres de poort dichtstaat. Ik heb in Portforward al mn router-IP geprobeerd en mn statische IP en mn externe IP.
En nu weet ik het echt niet meer, wat doe ik fout?

Ik draai Windows XP Home SP 2.

Alvast bedankt voor de hulp!

MVG

ik snap het niet echt, maar ik heb wel een handleiding al geschreven!

We maken eerst in je firewall open!, doe dit vast ik schrijf vast hoe je in je router moet gaan openen! (heb je trouwens naast de standaard windows firewall nog een firewall op je pc?)

Allereerst ga je naar Utorrent:

-Options
-Preferences
-Connection

Nu vul je bij Port used for incoming connections: 50005

Nu druk je op Apply en dan op Oke.

Nu ga je je poorten in je firewall open zetten, deze is instructie is voor windows XP, ik naam aan dat je die gebruikt, zo niet dan moet je ff zeggen want dan leg ik het in vista taal uit,

Ga naar start / mijn netwerklocaties zie je staan, klik met rechtermuisknop erop dan eigenschappen / je ziet een pctje / klik met rechtermuisknop op pctje / eigenschappen / geavanceerd / instellingen / uitzonderingen / poort toevoegen .

bij naam: Utorrent1

poortnummer: 50005

en dan TCP en dan oke

Nu doe je nog keer poort toevoegen, alles gewoon hetzelfde maar nu doe je UDP aanvinken en dan oke

Nu herstart je je pc

Het kan zo zijn dat die na dit al poort open heeft staan, dus dat je niet naar je router hoeft
Vertel dus of je al een groen logo ziet staan (en die poort check moet je doen van utorrent)

Hoi,

Ik heb inderdaad een andere firewall, Sygate, en daar staat Utorrent al in open, moet ik dan alsnog jouw stappen uitvoeren? Mn Windows firewall is uitgeschakeld.

je moet zowiezo ff mijn stappen in vorige bericht doen

en doe dit ff, geef ff antwoord of je een pagina krijgt

om in je router menu te komen doe je het volgende

Ga naar start -> uitvoeren
typ daarin cmd en druk op enter
dan krijg je een zwart schermpje, typ daarin ipconfig en druk op enter
vul nu het adres dat bij "Standaardgateway" staat in in je browser, en
vul het wachtwoord gebruikersnaam
in (meestal is gebruikersnaam en wachtwoord admin)
dan moet je normaal een pagina van je router krijgen

Ik heb je stappen opgevolgd en nog steeds zit de poort dicht. En als ik naar mn pagina van mn router ga, hoef ik geen naam en wachtwoord in te vullen, dat schermpje komt niet in beeld. Is het sowieso niet wijzer om Windows Firewall uit te schakelen, omdat ik al een andere gebruik?

je moet zowiezo je andere firewall uit zetten die je gebruikt

ik leg nu wel uit hoe je poorten opent in je router

Goed, je gaat nu weer naar je router pagina:

Klik op advanced
Klik op Napt
Nu new

Nu vul je in:

Protecol TCP (vul later alles nog keer zelfde in, maar kies dan UDP, als dit niet gaat moet je gewoon 1 regel houden en van die TCP, BOTH maken)

Inside ip: ga naar start / uitvoeren / tik cmd / je ziet zwart scherm / tik ipconfig. Wat nu bij Ip adress staat moet je daar invullen

Outside ip: dat weet ik eigenlijk niet maar ik denk: 0.0.0.0

inside port: 50005
outside port: 50005

Nu druk je op aplly, en dan save setttings

start je pc opnieuw op

dan start je utorrent en doe je de poort check
zeg het resultaat

Jaaaa!!! Hij is open! Ik weet ook nu wat ik fout heb gedaan; vergeten naast TDP ook de UDP in te vullen. Werd in Portforwarding ook niet beschreven...

Echt heel erg bedankt voor de hulp!! Super! :thumb:

Groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan