probleem met opnieuw formateren van pc

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik heb d: als driveletter voor mijn cdrom. en het is gelukt, met het kopieren van ntldr. er stond 1 bestand gekopieerd. maar hoef ik het niet op te slaan ofz ? want ik heb daarna exit gedaan en toen ging hij opnieuw starten en toen kwam er nog steeds ntldr is missing.

mss moet ik het bestand ntdetect.com ook kopieren?

Ja, dat is een goed idee, mocht je nog die melding krijgen, doe allemaal hetzelfde, dus naar die herstelconsole gaan, en dan bootcfg /scan intoetsen en enteren.

Met bootcfg krijg je de opties voor dat commando.

Die mellding van de ntldr krijg je door 3 veschillende oorzaken, de ntldr, ntdetect.com of de boot.ini is of zijn beschadigd.

oke dus ik probeer die ntdetect.com ook te kopieeren. en dan kijken of het lukt. en als ik nog steeds dezelfde melding krijg, moet ik bootcfg /scan doen.

Met bootcfg krijg ik de opties voor welke commando? maar wat heb ik aan bootcfg /scan? wat gaat ie dan doen ?

Laatst bewerkt:
ik heb ntdetect.com ook gekopieerd. maar ik kreeg nog steeds dezelfde melding. ntldr is missing. press a key to restart.

en ik heb begrepen dat je met bootcfg dus informatie krijgt over de schijf en schijfcontroles kan uitvoeren. en een nieuwe boot.ini kan maken.

ik heb bootcfg /scan en ook /add enz. gebruikt maar er kwam de volgende melding:

fout: kan de schijven niet controleren op installaties van windows dat wordt veroorzaakt door de een beschadigd bestandsysteem dat controle door bootcfg verhindert. gebruik chkdsk om schijfouten op te sporen.

let op: deze bewerking dient te worden voltooid om de opdrachten /add of /rebuild te kunnen gebruiken

ik weet niet wat ik moet doen , gaat dit nog lukken :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan