probleem met oproepen formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

sambat4u2

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 okt 2006
Hallo, iedereen

Ik heb een excelbestand waarin ik werk met een formulier, alles werkt perfect.
Het formulier wordt opgeroepen door een knop op de werkbalk
Probleem stelt zich bij het opslaan vd gegevens: via opslaan als gebeurt alles zoals gewenst, wanneer ik echter mijn origineel opnieuw open, wordt door de knop een ander formulier opgeroepen, dat van het 2° bestand (via opslaan als... een txt)
hieronder zie je mijn code , in een module in het origineel

Public Sub toon_formulier()

FrmMatrix.Show

End Sub

in bijlage zie je de fote aanroeping: het zou gewoon toon_formulier moeten zijn ipv dat van dat txt-bestand

groetjes
Sammy

Bijlagen

• naamloos.JPG
    naamloos.JPG
    24 KB · Weergaven: 30
Dag sambat4u2,

Nou dat valt niet mee in Excel. Er is geen Normal als in Word en nje kunt ook niet direct een macro onder de werkbalkknop zetten. Maar ik heb er wat op gevonden.

Je maakt eerst een Excelmap aan die noem je StartMap. Van daaruit open je voortaan je andere mappen.
In die StartMap open je een Module en in die module zet je Public Subs voor elk te openen Excel map. Bijvoorbeeld

Public Sub OpenWerkmap1
WorkBooks.Open FileName:="C:\Werkmappen\Werkmap1.xls"
End Sub

Public Sub OpenWerkmap2
WorkBooks.Open FileName:="C:\Werkmappen\Werkmap2.xls"
End Sub

Public Sub OpenWerkmap3
WorkBooks.Open FileName:="C:\Werkmappen\Werkmap3.xls"
End Sub

Daarna ga je naar Extra - Aanpassen

Je zoekt Menu Extra en pakt onderdeel Macro's en sleept die naar de werkbalk. Rechtsklikken en kies Tekst.

Sluit Aanpassen

Als je nu op de knop Macro's klikt opent dialoogvenster Macro. Je ziet daar de Subs OpenWerkmap1 enzovoort.

In elke werkmap open je ook een Module. In deze module zet je

Public Sub OpenFormulier
UserForm1.Show (of hoe je je formulier ook hebt benoemd)
End Sub

Ook deze sub start je vanuit de werkbalkknop Macro's.

Het is wel omslachtig maar het werkt. Nogmaals in Word gaat dat allemaal veel eenvoudiger.

Gebruik van je persoonlijke werkmap

Als je het formulier en bijbehorende modules in een persoonlijke werlmap zet dan kan je er altijd aan, om de gegevens op te slaan moet je dan gewoon activeworkbook gebruiken voor de range.

als je niet weet waar je de persnlk.xls op moet slaan is de eenvoudigste manier: een macro opnemen en in persoonlijke mappen op laten slaan. als je dan de vba editor opend kun je de gegevens bewerken.

suc6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan