Probleem met opstarten, muis, toetsenbord en afsluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Andrew1989

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 sep 2012
Hallo mensen,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met een probleem dat ik sinds gisteren heb.
Gisteren starte ik mijn computer op en dat duurde best wel lang. Vervolgens kwam ik op het bureaublad, alles starte vervolgens goed op, maar ik kon niks doen met mijn muis en toestenbord.
Ik heb toen de computer opnieuw op laten starten door de aan/uit knop in te drukken, na een herstart deed alles het weer.

Ik dacht dus dat dit even een probleem was en dat het opgelost zou zijn, maar vandaag toen ik de computer op ging starten, deed hij het er weer lang over en weer geen muis en toetsenbord.
Net zoals gisteren de computer opnieuw op laten starten, maar zonder succes. Ook dit na meerdere keren te hebben gedaan, geen verbetering.

Nu zou ik zelf denken, de usb poorten zit een defect in, maar als ik de computer laat "crashen" door de aan/uit knop langer ingedrukt houd, dan vraagt hij bij de nieuwe opstart hoe ik hem wil opstarten.
Hierbij kun je dan bijvoorbeeld "veilige modus" en "windows normaal opstarten" selecteren door je toetsenbord, dit kan dus ook gewoon, want het toetsenbord reageert hier gewoon op.

Ook heb ik geprobeerd in veilige modus de computer op te starten, dit lukt, maar als hij op bureaublad bevind, dan doet het toetsenbord en muis ook niet.
Het afsluiten duurt ook aardig lang, zelf zit er een SSD schrijf in en is het afsluiten eerder altijd enkele seconden.

Graag zou ik hier reacties op willen hebben op dit probleem, en graag geen domme reactie, maar echte serieuze oplossingen.
Normaal gesproken los ik altijd de problemen wel op met een computer, maar dit keer ben ik radeloos.

Mvg
Andrew

@vanschagen:
niks gevonden met MBAM

UPDATE:
Na 15-20 minuten hoor ik opeens het USB geluid, vervolgens doen alle USB's het weer, dus ook muis en toetsenbord.
Zelf zit ik eraan te denken om even alle gegevens van de PC af te halen en vervolgens W7 opnieuw te installeren.

Draai eerst de drivers eens opnieuw. Voordat je gaat herinstalleren gooi ook eens als je USB hubs manueel uit je config en laat ze opnieuw detecteren. mogelijk is het alleen een grcrashte USB driver.

Klinkt naar mijn idee misschien wel een beetje als een harde schijf probleem, download ff HD Tune en test de HDD ff

Het probleem is dat de USB aansluitingen soms pas na 30 minuten connecten na opstart pc.
Probleem is nog steeds niet opgelost, maar ik leer er mee leven.

Bedankt voor de reacties, probleem kan gesloten worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan