Probleem met opstarten PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

bero000

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2014
Berichten
9
Wanneer ik mijn PC opstart krijg ik als eerst het scherm waar je kunt kiezen voor BIOS met de F2 toets en voor boot options F12.

Wanneer ik nergens op klik, of op F2 of F12, het volgende is een scherm dat meestal maar ongeveer 3 seconden duurt dan begint de Windows opstartscherm, nu blijft dit scherm hangen, volledig zwart met een klein tikkend staafje linksboven. Dus ik kan ook geen Windows CD erin doen om System restore te doen en de BIOS kan ik ook niet in, dit is geen probleem met het besturingssysteem.

Het ligt niet aan de HDD, ik heb deze losgekoppelt en niks verandert, aan de videokaart zal het ook niet liggen want het beeld werkt gewoon.

Dit gebeurde nadat mijn PC vastliep, ik had de PC toen uitgedaan met de aan/uit knop, vervolgens kreeg ik dit probleem.
Ik heb de PC schoongemaakt, RAM eruit gehaald opnieuw erin geplaatst, videokaart ook eruit en erin, alle kabels gecontroleerd. probleem bleef hetzelfde.


Weten jullie aan welk onderdeel dit kan liggen.
 
Laatst bewerkt:
Welkom bij de Helpmij!

Als alles wat je schrijft klopt (en dat moet, anders zou je het niet schrijven............) dan rest je nog maar 1 optie : cmos batterij eruit en enige tijd later terugplaatsen. Vervolgens kun je bij de opstart weer het bios benaderen.
 
[

Ik heb de CMOS eruit gehaald, 30 min later erin.

Ik krijg nu : "Performing automatic IDE configuration..." en dit blijft zo, ik zal het nog langer laten staan.

CMOS vervangen of is het iets anders
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je de harddisk loskoppelt, wat gebeurt er dan (nu de batterij eruit geweest is) ?

Ik kan vandaag niet meer reageren, Klaas Vaak roept...........
 
Laatst bewerkt:
Met HDD of zonder HDD krijg ik hetzelfde

"Performing automatic IDE configuration"
 
3 dingen kan ik nog verzinnen :

- plaats eens een nieuw cmos batterijtje,
- vertoont de machine hetzelfde gedrag als alle usb apparaten zijn ontkoppeld?
- wat gebeurt er als je de Windows DVD in de lade doet en dan de machine vanuit uit-stand aanzet?
 
2e en 3e verandert niets.


Moet ik bij het vervangen van de CMOS batterij een specifiek gelijk soort kopen, of werkt elk soort CMOS batterij

Daarnaast lees ik op het internet dat een leeg of geen CMOS batterij in de PC geen oorzaak is dat een PC niet kan booten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@bero000,

Twee berichten samengevoegd als er nog geen antwoord is kan je beter voor bericht aanpassen kiezen
 
Heb de batterij besteld, komt binnen een paar dagen alleen het zal hier vast niet aan liggen, opstarten zonder dit zou moeten kunnen.

Ikzelf denk dat het of aan het moederbord of de processor ligt, alleen ik zou niet weten de processor of het moederbord, als iemand hier een antwoord op heeft hoor ik het graag.
 
Besteld? Die dingen koop je toch bij elke sigaren / speelgoed / Blokker / telefoon / witgoed-winkel die je tegenkomt?
 
Idd. da's goedkoop en bij een gemiddelde levensduur van een jaar of 4 kun jij deze computer de komende 40 jaar van een nieuwe cmos batterij voorzien. Ik geef toe, dát kunnen niet veel mensen............. ;)
 
Ik moet bekennen dat ik geen andere oorzaken / oplossing meer kan bedenken.
 
Weet iemand dan wel hoe ik kan testen of de processor in orde is ?
 
Dat het aan de processor zou liggen lijkt mij sterk, alleen bij oververhitting, wat eigenlijk nooit meer voorkomt, zou dat kunnen.

Start op zonder ook maar iets eraan en erin, alleen met de CPU en de systeemspeaker, krijg je dan bios beeps?
De voeding dient wel goed te zijn, die werkt wel in een andere PC?
 
Het probleem ligt bij het moederbord, zal het later misschien vervangen + de PC upgraden, bedankt voor de hulp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan