probleem met opstarten xp pro

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcel1977

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2007
Hallo allemaal,
Ik weet niet of ik hier op de juiste plek ben, maar ik heb gisteravond Kasperski aan het scannen gezet. En toen ik vanochtend weer beneden kwam wou mijn pc niet meer opstarten.

Tot aan het startscherm van windows gaat het goed, maar als die een paar tellen loopt start de pc zich automatisch opnieuw op en begint het hele verhaal opnieuw.

Ik heb al geprobeerd om een van de geheugenstrips eruit te halen, maar dat maakte ook geen verschil.

opstarten vanaf de windows cd lukt niet want die heb ik niet.

Als ik hem via veilige modus opstart loopt ie door tot aan de regel waar TDI op het eind staat

Wat kan dit zijn???????

Laatst bewerkt:
probeer het volgende

druk tijdens het opstarten op F8.
ga naar de regel:
Automatisch opnieuw opstarten na systeem crash uitschakelen.

Als het goed is komt er nu een blauw scherm.

vertel even wat daar op staat.

Dat had ik net geprobeerd en er komt te staan

unmountable_boot_volume

dus ik ben alweer even verder aan het zoeken geweest, maar is het ook mogelijk om zonder xp cd in dos te komen? aangezien ik daar het een en ander veranderen moet, zoals ik gelezen heb in een ander topic.

Ik had bij het verder zoeken ook al iets gevonden hier op helpmij over de melding maar dan ben ik dus de cd van xp nodig volgens de link naar windows.
Maar in ierder geval alvast bedankt.

probeer eens:

op F8 drukken tijdens het opstarten.
en dan laatste bekende juiste configuratie (recente instellingen die werkten.)

Zonder windows xp cd kan je niks.

je zou nog als je tijdens het opstarten op f8 drukt voor de optie foutopspoorings modus kiezen.

was ik al bang voor. Ik had nog wel ergens een cd van 98 liggen, maar die werkt ook niet meer :(

dat denk ik wel.

maar meestal word de C: schijf helemaal leeggemaakt.

Ik heb een xp-cd kunnen regelen voor vanmiddag, dus dan kan de boel hersteld worden :thumb:

Maar nu rijst mij de vraag of Kasperski dit teweeg gebracht kan hebben. Want dan gaat ie er onmiddelijk weer af.

als je windows xp installeerd, staat er misschien voordat je een hardeschijf kiest waar die op moet staan, om windows te herstellen.
dat kan je proberen, als dat lukt ben je geen gegevens kwijt.

succes!

Dat wil ik dus proberen, er stond hier op helpmij ergens een linkje naar windows om de boel te herstellen vanuit dos. Dus dan gaan we dat maar even proberen.

In ieder geval bedankt voor de vele reacties.

Nou windows doet het weer, ik heb hem kunnen herstellen door een omleiding uit te schakelen en toen deed ie het weer.

Alleen nu kan ik niet meer in msconfig komen, en ik heb nu keuze uit 2 windows installaties de ene heeft nog steeds hetzelfde probleem en die andere doet het gewoon goed, dus nu wil ik die ene eigenlijk wel verwijderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan