probleem met opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

versprillec

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2003
de laatste tijd heb ik een probleem met het opstarten met mijn computer,ik krijg nl steevast de melding: cmos checksum error /defaults loaded op een zwart scherm vervolgens moet ik dan de setup opnieuw doen daarna start hij weer normaal op totdat ik hem weer uitzet en opnieuw wil opstarten ,hoe los ik dit probleem op ? alvast bedankt voor jullie aandacht.

De fout kan door een bijna lege batterij ontstaan. Er kan ook een vals kontakt onder tegen de kast of wat minder voorkomt vooraan bij het slot zijn. Een valse Brug tussen twee bouwdelen of statische opladinbg kan ook mogelijk zijn.

dat van de batterij kan mogelijk zijn omdat de klok ook steeds achterloopt maar waar zit die batterij en kan ik die zelf verwissellen ? en hoe kom ik aan zo,n batterij ? .

het zit als het goed is op je moederbord en is makkelijk te verwisselen.
lijkt een beetje bevestigd als een horloge batterij maar dan iets groter.
dat batterijtje kun je bij iedere pc boer kopen voor rond de 3 euries.

Geplaatst door versprillec
dat van de batterij kan mogelijk zijn omdat de klok ook steeds achterloopt maar waar zit die batterij en kan ik die zelf verwissellen ? en hoe kom ik aan zo,n batterij ? .
oke bedankt ik ga der achteraan ,je weet toevallig niet ergens een foto van een moederbord met de plaats waar de batterij moet zitten.? ik zou als leek niet graag zomaar willen klooien aan een moederbord.

zorg er wel voor dat je statisch ontladen bent:)(vb hand even aan een warme verwarmingsbuis houden, plastic handschoenen aandoen...)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan