Probleem met opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jgreev

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2010
Hallo,

Ik heb hier een pc staan waar windows 7 opstaat maar officieel stond daar windows xp op.
Kan dit kwaad? Er word nu al een aantal maanden mee gewerkt en verder geen problemen gehad tot nu!
Als de pc word opgestart dat komt dit in beeld te staan: Windows kan niet worden gestart vanwege een schijfconfiguratie-probleem in de computer.
kan de geselecteerde opstartdiskette niet lezen.
controleer het pad naar de opstartlocatie en controleer de schijfapparatuur.
controleer de windows-documentatie over schijfconfiguratie en uw hardwareleidingen voor meer.
En als je hem dan uitzet via de knop en dan weer aanzet dat doet die het gewoon weer.

Kan het ermee te maken hebben dat er windows 7 opstaat of is het iets heel anders?
Hopelijk kan iemand me hiermee helpen.
Mvgr

Staat in Bios de opstartvolgorde wel juist?
Dus de hd als 1e opstartitem?

Wel eens schijfcontrole uitgevoerd?

Laatst bewerkt:
Ik kan de schijfcontrole alleen doen als de pc opnieuw opstart en dat doet die niet vanwege dat probleem!
Waar moet ik precies zijn als ik in de BIOS ben?
Heb het scherm voor me maar kan zover niks vinden over het opstarten?
Bedankt voor de snelle reactie.

Mvgr

Klopt zag het net staan:d
op 1 staat: onboard floppy drive (not present)
2 staat: Bootable Harddrive
3 staat: onboard Cd-Rom Drive
En dan verder nog wat maar daar staat ook allemaal (not Present) achter dus dat is denk ik niet relevant.

Dus als ik zo zie dan staat hardeschijf gewoon boven aan he?

Wat heb je met XP gedaan? Eerst verwijderd? Of staat dit er nog op?

Heb je Win7 op een andere partitie geïnstalleerd?
In dat geval zou je toch een dualboot in beeld hebben moeten krijgen.

Als je alleen maar meer Win7 er op hebt ( XP dus verwijderd had) start dan eens op met de installatiedvd van Win7 en voer opstartherstel uit.

Laatst bewerkt:
Tijdens het installeren heeft windows een map gemaakt: windows old maar die is deels verwijderd.

Als hij uiteindelijk wil opstarten dan geeft die aan: oudere versie van windows
windows 7
Heb die bovenste nog niet geprobeerd.

Ik heb er geen cd van want hij staat op usb stick porbeer dat dadelijk eens.

Mvgr

Nee is helaas niet gelukt doet niks.
Als ik de pc aan zet dan krijg je een laat scherm dan zie je een balk blauw worden als die vol is dan krijg je een zwart scherm met linksboven een knipperend streepje als je dan ctr, alt, del doet dat word die zwart en dan begint die op nieuw te laden met die blauwe balk en dan word die weer zwart met dat streepje.

Heb je misschien nog een idee?:d

Mvgr

Mogelijk dat je met EasyBCD voor Win7 het dualsystem kan verwijderen.
Lees maar eens: http://www.schoonepc.nl/nieuwsbrief/multiboot_systeem_opzetten.html
Na de installtie van Easybcd kan je zien welk ander systeem is en dit verwijderen.
Maar stel je data veilige voor te gaan rommelen.

Maar ik zou persoonlijk liever gaan ( na mijn data elders veilig gesteld te hebben) voor een geheel nieuwe installatie.
Ik zou vooraf de bestaande partities verwijderen en opnieuw aanmaken en een nieuwe installatie van Win7 uitvoeren.

Ik denk dat ik windows opnieuw instaleer:d
raad je me dan aan om xp erop te zetten of kan windows 7 ook gewoon?
Of eventueel Vista?

Bedankt voor je hulp he:d

Mvgr

Geen idee welke pc je hebt.
Is de pc wel geschikt voor Vista/Win7??

Je hebt nu ervaring met Win7, dus waar ligt je voorkeur?

Ik ga ervanuit dat je wel beschikt over de installatiecd van XP met legale key, danwel images.
Win7 op usb komt me niet echt legaal over!
Je ziet dat als er iets is, je over een installatiedvd moet beschikken ( overigens is een repaircd in Win7 zelf ook te maken).
En uiteraard ook een legale key!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan