probleem met opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

amin181

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2011
Berichten
16
hallo ik heb pas geleden mijn computer inelkaar gezet met nieuwe onderdelen
moederbord: msi p6ngm
geheugen: 3gb ddr2
videokaart: geforce 8800 gtx core
proccesor: 2 quad 2,5gh
voeding: 600watt voeding
hardeschijf: 500gb
en een samsung dvd speler

nou heb ik een probleem als ik mijn computer aan klik dan zie je nvidia bla bla
en dan komt het scherm van de moederbord waar ik op del kan klikken om naar de bios te gaan maar hij loopt zoals het ware gewoon vast je kunt niks klikken en als je zeg maar voor dat je dat scherm krijgt op del of op tab klikt krijg je een scherm hoeveel geheugen ik heb en kloksnelheid en daarna kan ik weer niks doen dit gebeurt vanaf het moment dat die de eerste keer aan is gegaan het zijn allemaal nieuwe onderdelen dus het lijkt mij dat er niks kapot is maar jullie weten vast beter

gr
 
Heb je toevallig een USB toetsenbord ?
Het zou namelijk kunnen dattie je USB toetsenbord niet ziet voordat het OS is opgestart.
Je zal dit dus in je BIOS in moeten schakelen (iets van USB legacy ofzo), je zal dan eerst een PS2 toetsenbord aan moeten sluiten.

Maar volgens mij maak ik op uit je verhaal dat hij wel reageerd op je toesenbord (TAB) dus dat zal het probleem niet zijn.

Probeer ook eens om je Videokaart eruit te halen en je onboard kaart te gebruiken.

Groeten Marcel
 
Goeiemorgen

Ik gebruik geen usb toetsenbord en de videokaart had ik ook al der uit gehaald
En dan gebeurt er gewoon het zelfde! Alleen dan komt het opstart stukje van me videokaart zeg maar niet
Wat me logische lijkt als die er niet in zit haha

Gr
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dus je kan ook niet in je BIOS komen als ik het goed begrijp ?
Probeer eens om het batterijtje op je moederbord eruit te halen en de 220Volt uit het stopcontact.
Na 1 minuut alles weer aansluiten en kijken wat er gebeurd.

Zelfs bij nieuwe onderdelen zou er uiteraard iets stuk kunnen zijn.
Je kan met monteren ook altijd iets beschadigen natuurlijk.

Groeten Marcel
 
Laatst bewerkt:
ik had wat geprobeert naast het batterijtje stond in in het boekje van de moederbord
dat er een jumper aanwezig is die je op een andere manier moet zetten waardoor die alles vergeet zeg maar dit moet volgens mij de zelfde werking hebben als het batterijtje er uithalen ?
ik heb gedaan hoe ik het altijd doe het aansluiten va je pc dan ik heb mezelf statische ontladen door de kast vast te houden 7

gr
 
Laatst bewerkt door een moderator:
OK, maar kun je nu wel of niet in je BIOS komen ?

groeten Marcel
 
ik kan er niet inkomen lijkt wel alsof die vast loopt!

gr
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wordt een beetje vreemd nu hoor :(
Al eens geprobeerd om alles (HD, Geheugen, VGA, etc.....) los te koppelen om te zien of je dan wel in je BIOS kan komen ?

Groeten Marcel
 
wat ik heb geprobeert is met 1 gb drr2 667
met 2 gb ddr2 800 ik heb ze allebei er in gedaan
en ik heb ze apart geprobeert ik heb het geheugen er helemaal uitgehaald en toen hoorde ik een harde piep en die bleef maar pieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeep doen tot hij uit was de videokaart eruit halen heb ik geprobeert werkt ook niet de HD heb ik de jumper verschoven want die stond in eerste instantie op slave dus heb ik hem om cableselect gezet daar moest hij op maar ik heb hem nog nooit gestart zonder HD

gr
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vind het zo-ie-zo al vreemd dat je niet eens in je BIOS kunt komen.
Kon je voorheen wel in je BIOS komen of is je moederbord splinternieuw.
In het laatste geval kun je misschien terug naar de winkel ermee of contact met MSI opnemen

Post eens een scherpe foto van je aangesloten moederbord.
Met alle stekkers aangesloten dus, dan kan ik eens kijken of ik iets zie wat verkeerd zit of staat.

Had je ook al je BIOS ge-reset door pin 2 en 3 door te verbinden met de PC uitgeschakeld.
Vervolgens jumper weer terugzetten op pin 1 en 2.
Ik las op de MSI website als je dit doet met ingeschakelde PC dat je moederbord kan beschadigen.

Groeten Marcel
 
Laatst bewerkt:
goeiemiddag

ik werk altijd met een uitgeschakelde computer dus met de stroom eraf maar over die jumper het enigste wat ik heb gedaan is daar naast die batterij dat had ik verteld van dat andere weet ik het niet maar ik heb een foto gemaakt kan hem alleen niet uploaden misschien dat u uw e-mail even kan geven in een prive bericht dat ik hem naar uw e-mail doorstuur het moederbord ik splinter nieuw

gr
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hier in ieder geval voor de overige forumleden de foto's welke de TS niet kon uploaden.
mobo1p.jpg


mobo2l.jpg


Groeten Marcel
 
Ik zie hier ook niks op, foto is erg wazig en ik had gehoopt wat meer jumpers en connectoren te zien in de hoop dat daar iets fout zat.
Ik weet het ook even niet meer nu.
Zou toch terug gaan naar de winkel met je complete PC in de hoop dat ze een beetje service bieden.

Ik kan je hier vandaan ook verder niet helpen :(

Groeten Marcel
 
als u wilt haal ik vanavond alles leeg dan stuur ik een foto van hoe hij helemaal leeg is ?

gr
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je kan me gerust met "Je" aanspreken hoor :)

Is goed hoor, laat alleen de voedingsstekker van je mobo en CPU zitten.

Groeten Marcel
 
@Amin 181:Gaarne gebruik maken van de knop "regeer op vraag".Nu gebruik je standaard de quote-knop.Het is niet nodig om in ieder bericht wederom het bericht van Hoogteijling te lezen;)
Alle onnodige quotes zijn nu verwijderd.

Succes met je vraag:thumb:
 
sorry voor mijn late antwoord ik ben druk bezig met wat toetsen ik ga vandaag een foto camera regelen die scherp genoeg is dat je elk kleine detail kunt zien

excusses

gr
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan