probleem met outlok

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanJanzen

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2012
Berichten
16
Goeie middag ik heb een probleem met outlook, ik weet dat het wat anders is dan internet explorer, maar ik weet ook niet in welke catagorie het dan wel valt.

Mijn vrouw gebruikt hotmail op de laptop en in haar windowsphone.
Op een of andere manier als zij in wil loggen op haar hotmail acount via de pc ,gaat outlook altijd naar het zelfde hotmail adres. Als zij naar een ander hotmail adres wil, gaat dat niet.
Cookies wissen en brouwser geschiedenis wissen helpt niet, iemand enig idee hoe dit op te lossen?
Ik ga er vanuit dat er ergens een vinkje verkeerd staat, maar waar ( en welke )

JJ
 
Onduidelijke melding:
a. Welke versie van Outlook praten we hier over? Indien 2003, 2007 of 2010, dan geldt mogelijk b.
b. Is op de computer (en dus zichtbaar/bruikbaar in Outlook) de Outlook Hotmail Connector geïnstalleerd? Indien ja, dan wordt in de instellingen daarvan ingesteld welk hotmail account er wordt weergegeven, dus niet in het Outlook profiel(!)

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Sorry ik heb geen idee waar je het over hebt, maar dat ligt ongetwijfeld aan mij.

Mijn vrouw gebruikt office 2007, alles heeft gewerkt, maar sinds een paar dagen heeft zij het volgende probleem.
Als zij inlogt op hotmail, via hotmail login dan krijgt zij niet de kans om een emailadres in te vullen, hij gaat meteen naar een bepaald hotmailadres.
Normaal gesproken was het dan cookies wissen en het probleem was opgelost, nu dus niet meer.
 
Je bedoelt via http://mail.live.com probeert ze in de webmail van een ander hotmail account te komen, maar dat lukt niet? Dus dat het helemaal niet met het Microsoft Outlook programma te maken heeft?

Indien ja, dan zal ze de inlognaam + wachtwoord wel in haar browser hebben opgeslagen. Betekent dan dat ze uit moet loggen, dus klikken op haar naam (+ foto) rechtsboven in het scherm en kiezen voor Afmelden
Daarna verschijnt het inlogvenster waar op een ander hotmail-/live- account kan worden ingelogd.

Hopelijk werkt dit, want dat is het beste van wat ik van de informatie tot nu toe heb kunnen maken.

Tijs.
 
Zo zou het wel moeten zijn, maar is het niet.
Uitloggen gaat wel, maar zo gauw ze probeerd in te loggen gaat hij vanzelf weer naar het hotmail acount.
Bij intenet opties alles gewist, ook de wachtwoorden enz.
zou het dan aan internet explorer kunnen liggen, moet ik dan een nieuwe updat binnen halen?
De laptop gebruikt windows 8 als besturingssysteem.

JJ
 
Dus ze vult een ander Hotmail adres in en een bijbehorend wachtwoord, dan knop Aanmelden, maar toch verschijnt daarna een ander Hotmail account dan dat ze opgaf bij de het aanmelden?

Tijs.
 
Ze krijgt niet eens de optie om eem email adres en een wachtwoord in te vullen!
Kan het te maken hebben dat er een live acount aan windows 8 is gekoppeld, dat is namelijk het email adres
waar hij steeds heen gaat. Als dat zo is, hoe verander ik dat?
Bij de eerste installatie van windows 8, was er geen live acount opgegeven, dat is later gedaan.
Kan ik terug naar de eerste situatie, waarbij er geen koppeling was tussen windows 8 en het emailacount?

JJ
 
Het is inderdaad mogelijk 'normale' gebruikersaccounts te gebruiken, dus zónder Live login. Nu weet ik alleen hoe dat werkt bij eerste aanmelding bij een nieuwe Windows 8 installatie, maar even niet hoe je dat doet terwijl er al zo'n Live account is aangemaakt/gekoppeld.
Deze instructie geeft nog het beste weer hoe je een nieuw lokaal account aanmaakt zónder daar een e-mail/Live account aan te koppelen.

Tijs.
 
Ik heb voor de zekerheid nog even geprobeerd of het verschil maakte als ik firefox gebruikte inplaats van internet explorer,
maar dat maakt geen verschil.


JJ
 
Het lijkt ook mogelijk om een bestaand account te unlinken. Even in het NL vertaald (zoek hoe het precies gaat):
[Windows-toets]c toetscombinatie -> ga naar Instellingen -> Ga naar PC instellingen -> Onder Gebruikers kun je het account unlinken van Hotmail/Live.

Tijs.
 
Opgelost!!

Beide laatste opties werken, nieuw acount aangemaakt met local acount, dat loste het probleem op.
De tweede optie werkte ook, dat is handiger, dus de extra acount maar weer verwijderd.

Bedank ! al die moderne rommel ook



JJ
 
Fijn dat het je geholpen heeft.

Zet nog even de vraag op opgelost: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan