• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

probleem met outlook library

Status
Niet open voor verdere reacties.

rocknroadie

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2016
Berichten
184
ik heb in excel 2016 een "programma" gemaakt waaruit ook kan gemaild worden. (excel bestand doormailen)

binnen office 2016 is dat geen enkel probleem maar als ik het bestand in excel 2010 of 2013 wil openen, dan krijg ik allerhande foutmeldingen over dll's en bibliotheken.

ik heb enig opzoek werk verricht en ik ben er nu achter gekomen dat er bij de verwijzingen 2 "issues" zijn.

ONTBREEKT: Microsoft Outlook Vieuw control
ONTBREEKT: Microsoft Outlook 16.0 object library


dat ka ik begrijpen. ik heb de 14.0 library toegevoegd en nog geeft ie aan dat ie de 16.0 niet kan vinden. ....

hoe kan ik dit oplossen. ik zou de mail functies er terug kunnen uithalen maar zou deze toch graag behouden en het "programmaatje" kunnen laten draaien op Excel 2016 en 2013 (2010 kan niet omdat in 2010 de slicers niet werken)


iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?


alvast bedankt

Marc
 
Thx! na enkele uren ploeteren, opzoeken en uitproberen is het mij gelukt om alles werkend te krijgen

late binding en de verwijzingen

ONTBREEKT: Microsoft Outlook Vieuw control
ONTBREEKT: Microsoft Outlook 16.0 object library

uitschakelen hebben er voor gezorgd dat alles perfect werkt in zowel excel 2016 als 2013

bedankt voor de tips!!!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan