Hallo iedereen,
Hopelijk kan iemand me helpen aub?
Ik heb een probleempje met het overloaden van een method, in de classe Location wil ik een container kunnen toevoegen.
De originele method noemt public void ContAdd(Container container)
[cpp]
public void ContAdd(Container container)
{
if (IsFull())
{
throw new TooManyContainersInLocationException();
}
if (CurrentWeightInLocationKg + container.ContWeightKg >
_locMaxWeightKg)
{
throw new WeightLimitExceededInLocationException();
}
this.MijnContainers.Add(container);
}
[/cpp]
en in de Main roep ik deze zo op en dit werkt perfect:
l1.ContAdd(c1);
Nu heb ik een classe Lane en daar worden Locations aan toegevoegd, ik heb nu de functie ContAdd(Container container, Location location) als overload gecreëerd met 2 parameters:
[cpp]
private void ContAdd(Container container, Location location)
{
if (IsFull())
{
throw new TooManyContainersInLocationException();
}
if (CurrentWeightInLaneKg + location.LocMaxWeightKg >
_maxWeightLane)
{
throw new WeightLimitExceededInLocationException();
}
_myLocations.Add(container);
}
[/cpp]
Hoe voeg ik nu een Container toe aan een Location aan een Lane door de overload method op te roepen in Main?
Groetjes,
Ambertje
Hopelijk kan iemand me helpen aub?
Ik heb een probleempje met het overloaden van een method, in de classe Location wil ik een container kunnen toevoegen.
De originele method noemt public void ContAdd(Container container)
[cpp]
public void ContAdd(Container container)
{
if (IsFull())
{
throw new TooManyContainersInLocationException();
}
if (CurrentWeightInLocationKg + container.ContWeightKg >
_locMaxWeightKg)
{
throw new WeightLimitExceededInLocationException();
}
this.MijnContainers.Add(container);
}
[/cpp]
en in de Main roep ik deze zo op en dit werkt perfect:
l1.ContAdd(c1);
Nu heb ik een classe Lane en daar worden Locations aan toegevoegd, ik heb nu de functie ContAdd(Container container, Location location) als overload gecreëerd met 2 parameters:
[cpp]
private void ContAdd(Container container, Location location)
{
if (IsFull())
{
throw new TooManyContainersInLocationException();
}
if (CurrentWeightInLaneKg + location.LocMaxWeightKg >
_maxWeightLane)
{
throw new WeightLimitExceededInLocationException();
}
_myLocations.Add(container);
}
[/cpp]
Hoe voeg ik nu een Container toe aan een Location aan een Lane door de overload method op te roepen in Main?
Groetjes,
Ambertje
Laatst bewerkt door een moderator: