• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Probleem met overzicht maken!

Status
Niet open voor verdere reacties.

monty1a

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2006
Berichten
202
Wie kan me helpen

Voor me werk moet ik dagstaten bijhouden (die van mezelf en me maatje)van wat we de hele dag hebben gedaan (dit gebeurd normaal handmatig). Nu heb ik deze al digitaal nagemaakt en werkt redelijk naar behoren. (ik heb er diverse tabbladen aan verwijderd omdat het bestand te groot was, dus niet alle koppelingen werken!)

Alleen we moeten ook per klus “Timesheets” bijhouden (deze heb ik ook al nagemaakt in excel) waarbij de codes in een overzicht staan met de totale gewerkte uren. Dit gebeurd aan de hand van de werknummers.

En dit is dus mijn probleem:
Hoe krijg ik nu per werknummers gescheiden de codes bij elkaar en opgeteld in een aparte kolom

Ik heb een voorbeeld erbij toegevoegd van mijn dagstaat, en een voorbeeld van die timesheet die moet worden ingevuld!

Ik hoop dat het verhaal duidelijk is!

Alvast bedankt voor de reacties

Bekijk bijlage Timesheet.xlsm
Bekijk bijlage Dagstaat v2.4.xlsm
 
Hoi,

Vul eens in hoe je het hebben wilt.
Zo word ik er geen wijs uit
 
Waarschijnlijk was het toch iets te onduidelijk!

Ik heb zelf iets proberen te bedenken en nu heb ik hetvolgende:

Ik heb op tabblad Maandag een dagstaat ingevuld voor die dag. Ik ben op 2 verschillenden werken geweest (dat zijn de werknummers) (Dit zijn maximaal 3 werken per dag).
Deze werknummers moeten op 1 van de 3 timesheets komen op het tabblad Time-Ma.

Ik hoop dat het duidelijk is anders geef ik graag wat uitleg.

Alvast bedankt voor jullie kennis en tijd.

Marcel

Bekijk bijlage Dag+Time.xlsx
 
Laatst bewerkt:
Ik ben weer een stukje verder...
Misschien kunnen jullie me weer verder helpen.

Ik ben bang dat ik te moeilijk denk...Ik heb een voorbeeld bestand toegevoegd.

Ik heb in dus een overzicht met verschillende werknummers bij elkaar en die zijn weer opgesplitst in werkzaamheden.
Nu wil ik per werknummer de werkzaamheden op tellen.

Ik dacht aan sommen.als zit ik goed of is er een andere makkelijkere manier voor.

Alvast bedankt
 

Bijlagen

Nog misschien een vraagje.

Hoe kan ik in het rijtje totalen max 3 verschillende werknummers laten zien
Oftewel de dubbele werknummers niet weergeven.
Ik loop te ***** met =grootste maar blijf er elke keer een fout in krijgen?

Dank jullie
 
Kan je hier weg mee?
Blijkbaar dezelfde oplossing van Willem. maar de nul nog niet afgezet bij de opties:)
 

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Top!!

Dank jullie wel!

Zouden jullie me misschien ook kunnen helpen dat de werknummers die in de bovenste lijst staan ook automatisch in het onderste overzicht komen?

Bedankt iig.
 
Volgende vraag!

Ik ben nu een heel eind, maar zoek eigenlijk een VBA code om cellen te verstoppen
Als in Cel A1 een 2 staat moeten de rijen 85:124 worden verstopt.
Hiervoor heb ik een code gevonden die werkte:

Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
If [A1].Value = 2 Then
Rows("85:124").EntireRow.Hidden = True
Else
Rows("85:124").EntireRow.Hidden = False
End If
End Sub

Maar nu wil ik eigenlijk ook nog toevoegen als de waarde in cel A1=1 dat de rijen 45:124 worden verborgen.

EN bij de waarde 3 hoeft er niets te gebeuren, dus alles blijft of word weer zichtbaar.

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Iets in deze vorm?
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target.Address = "$A$1" Then
    Rows.Hidden = False
    Rows("45:124").Hidden = Target = 1
    Rows("85:124").Hidden = Target = 2
End If
End Sub
 
Iets in deze vorm?
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target.Address = "$A$1" Then
    Rows.Hidden = False
    Rows("45:124").Hidden = Target = 1
    Rows("85:124").Hidden = Target = 2
End If
End Sub

Hij werkt helaas niet helemaal top, hij verbergt 45:84 of 85:124.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij kan een ieder prima zien wat er in #13 staat dus dat herhalen heet onnodig quoten.

Probeer het zo maar eens
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target.Address = "$A$1" Then
    Application.EnableEvents = False
    Rows.Hidden = False
    Select Case Target
        Case 1: Rows("45:124").Hidden = True
        Case 2: Rows("85:124").Hidden = True
    End Select
    Application.EnableEvents = True
End If
End Sub
 
Sorry!

Maar deze code werkt idd, waarschijnlijk die andere ook want het probleem is/was:
Op de sheet "Blad" Vul ik de namen in dit zijn min 1 en max 3 personen Dit verschijnt in D8. Aan de hand van die gegevens verschijnt er op de sheet "Ma" in de cel A1 1 of 2.
Ik kwam er nu achter als ik het handmatig invulde dat de code wel werkte. Zou de code dan ook anders kunnen? Als het niet anders kan verzin ik wel iets anders.

Dank je wel!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan