Probleem met paginanummering en sectie eindes (word 2007)

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeffreyfw

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 okt 2011
Hallo,

Ik heb in word 2007 een probleem.
Ik heb in mijn document zowel liggende als staande pagina's.
De manier waarop ik dan heb gedaan is aan het einde van een pagina naar pagina-indeling gaan, en dan zeggen dat ik 'Vanaf dit punt' liggende pagina's wil. En als ik weer vanaf een punt staande wil heb ik dit ook zo gedaan.

Dit is gelukt, het probleem is alleen dat hij automatisch steeds een nieuwe sectie aanmaakt (en dus een sectie-einde invoegt). En dit geeft weer problemen met mijn pagina-nummering. Ik heb de automatische pagina-nummering ingevoegd in de voettekst. En wat gebeurt er nou... in elke nieuwe sectie begint ook mijn pagina-nummering weer opnieuw.

Ik wil dus dat de pagina-nummering niet steeds opnieuw begint bij een nieuwe sectie. Ik kan wel alle sectie-eindes weghalen zodat de nummering doorgaat, maar als ik dat doe zijn alle pagina's weer staand (of allemaal liggend) dus dat werkt niet.

Graag hulp hierbij want ik word er helemaal gek van :p

Het probleem is niet dat hij steeds een nieuwe sectie aanmaakt, want dat is onvermijdelijk. Word is namelijk per definitie opgebouwd uit secties. En die hebben bepaalde eigenschappen, zoals paginastand liggend of staand. En zoals je weet, kan een pagina niet liggend en staand tegelijk zijn, al geldt die beperking natuurlijk niet voor vierkante of ronde pagina's. Dus zodra je een pagina-opmaak verandert, krijg je een nieuwe sectie. Dat geldt overigens ook als je het aantal kolommen wijzigt; elke sectie heeft zijn eigen kolom-instelling (meestal is dat één kolom).
Dus als je de afdrukstand wijzigt van liggend naar staand of vice versa, dan krijg je automatisch een nieuwe sectie. Die is zelfs niet doorlopend, wat bij kolommen nog wel kan, maar begint gelijk met een nieuwe pagina. Want wat je ook van een pagina kan zeggen: hij kan niet op dezelfde pagina zowel liggend als staand zijn... Overigens is bij mijn weten de standaardinstelling dat paginanummering gewoon doorloopt, maar blijkbaar is dat bij jou anders ingesteld. Dat kun je dus doen in de betreffende voettekst van een sectie: daar heb je een veld voor je pagina-nummering. De opmaak daarvan kun je gebruiken om aan te geven of een paginanummer moet doorlopen, of opnieuw moet beginnen bij een nieuwe sectie. Pas dus die instelling aan, en je pagina-nummering zou weer moeten kloppen.
Het lijkt mij in jouw geval wel zinnig als je jezelf een keer verdiept in secties, want ik vermoed dat dat onderwerp voor jou nog een heel grijs gebied is :)

Beide bedankt voor het antwoord en de duidelijke uitleg. En ja... secties zijn geheel nieuw haha. Maargoed, met de info van jullie gaat het me lukken dus nogmaals bedankt!:d

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan