Probleem met partitie maken met EASEUS Partition Master 9.2.2

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gillian

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 dec 2000
mijn zoon heeft EASEUS Partition Master 9.2.2 omdat hij nog minder dan ik verstand van computers heeft wilde hij dat ik zijn C partitie wat groter maken
de harde schijf was in drie partities verdeelt ik heb met het programma voor resize/move gekozen met de schuifjes plm 75 GB gekozen van beide partities waar geen besturingssysteem opstaat.
En heb toen op apply geklikt toen dit alles gedaan was wilde ik de twee Unallocated die er staan bij de C schijf voegen maar krijg het bericht
Please convert an existing primary partition to a logical partition and try again.
op internet gezocht hoe dit moet maar mijn engels is niet al te best en ik kom er dus niet uit, en daarom de vraag hoe krijg ik de twee Unallocated delen bij de C schijf

PS
hij gebruikt Win XP

Denkelijk staat de unallocated space in een extended partitie, die eerst ook kleiner maken, rechtermuisklik op die groene rand.

als ik er op klik blijf ik deze melding krijgen
Please convert an existing primary partition to a logical partition and try again.

Dan zit je op iets verkeerds te klikken.:)

Kun je een screenshot ervan hier plaatsen?

Die melding krijg je als je op de C: zit, die is primair en die moet ook zo blijven, je kunt ook die andere 2 primair maken, is het ook opgelost, dat zijn nu logische stations neem ik aan.

Laatst bewerkt:
helpmij.jpg hier een afbeelding van de situatie nu

Bijlagen

• helpmij.jpg
    helpmij.jpg
    83,1 KB · Weergaven: 36
Laatst bewerkt:
Die unalocated space kan alleen bij de c: als die ernaast ligt, schuif F: en E: naar rechts zodat die ruimte naast de C: komt, dan pas kun je ruimte erbij krijgen bij de C:.

PS, doe het per handeling, elke keer apply dus gebruiken.

Gelukt alles staat zoals bedoelt
Hartelijk dank voor de perfecte hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan