probleem met pinnaecle

Status
Niet open voor verdere reacties.
Inmiddels heb ik Movie Maker gevonden maar wanneer ik video importeer van Pinnacle dan verloopt dat net zo schokkerig en raar vervorm geluid als bij Pinnacle zelf?!
Dan lijkt het me toch aan de computer liggen of zie ik dit verkeerd?
Ik kan het niet van de camera helaas importeren vanwege te lage snelheid dus kan het daar niet mee testen.

M.v.g. Yvonne
 
Waar bewaar jij die stukjes met je camera opgenomen film? Mijn documenten, Mijn video's? Dat Pinnacle moet je nu even helemaal links laten liggen. Heb je niet ergens (Mijn video's?) een klein stukje film staan, waar je wat mee kunt uitproberen?
 
Goeiemorgen,

Ik heb goed nieuws met Movie Maker kan ik nu wel nieuwe fragmenten van de camera overzetten zonder dat hij aangeeft dat de gegevenssnelheid te laag is zoals bij Pinnacle!
Gister dacht ik van dat zal hij dan ook wel niet doen, net test ik dit met goed resultaat dus!
Wil dit dan zeggen dat Pinnacle gewoon te vol staat dat hij het over die gegevenssnelheid heeft?

Alleen blijk ik alles opgeslagen te hebben via Pinnacle en dan Mij Projects.
Ik denk dat ik het nu wel kan vergeten deze bestanden zonder schokken en traag afspelen naar Movie Maker te transporteren????
Ik zal nog verder zoeken maar ben bang dat het verder niet ergens anders opgeslagen is.

Kan ik trouwens Movie Maker gewoon op de computer zetten want moet het nu steeds via help en ondersteuning openen?

Ik hoop dat je nog een positief advies hebt wat betreft het Pinnacle Project zonder schokken nog te kunnen overzetten?

Ik ben wel onwijs blij dat we al weer een stap verder zijn, te gek reuze bedankt!

Met vriendelijke groet,

Yvonne
 
Over jouw Pinnacle durf ik niets te zeggen. Het is niet "officieel" begreep ik, er is een mislukte upgrade van 9 naar 10 geweest...Normaal gesproken, als ik de installatie CD van Pinnacle had, zou ik hem eerst verwijderen en dan "schoon" opnieuw installeren. Maar dat kan bij jou dus niet.

Een snelkoppeling van Movie Maker hoort te staan in Start, Alle programma's en dan een van de eerste snelkoppelingen onderaan. Als dat bij jou niet zo is, dan kun je een snelkoppeling maken op je Bureaublad. Het is vrij simpel.

Ga naar de volgende map: "C:\Program Files\Movie Maker". (Zorg dat het venster van Windows Verkenner zo'n formaat heeft, dat het Bureablad voldoende zichtbaar blijft.) Ga voorzichtig met je muis op het bestand "moviemk.exe" staan. Klik rechts, houd de rechterknop ingedrukt en sleep (een kopie van) dat exe-bestand naar een lege plek op je Bureaublad. Laat die knop van je muis los en in het submenu dat verschijnt kies je voor "Snelkoppeling maken" en beslist niet voor "Hierheen verplaatsen" of "Hiereen kopieeren". (Bij twijfel of het wel goed gaat kun je ook nog Annuleren.) Voortaan staat er een Snelkoppeling naar Movie Maker op je Bureaublad. Je kunt de naam nog wijzigen (rechtsklik op die naam) van "moviemk.exe" in "Movie Maker".
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tip van de snelkoppeling van Movie Maker.
Ik begrijp dat de bestanden die opgeslagen staan bij Pinnacle dus verder niet te gebruiken zijn?
Omdat ik ze daar opgeslagen heb kan ik ze niet gebruiken in Movie Maker?
Kan ik die niet goed geinstalleerde 10 versie van Pinnacle niet op 1 of andere manier zoeken zodat ik die kan verwijderen?En het misschien wel goed werkt zonder haperen enz

Tot zover in iedergeval reuze bedankt voor uw tijd en moeite!.:D

Met vriendelijke groet,

Yvonne
 
Bestanden bewerkt in Pinnacle: ik kan niet beoordelen hoe jij met bestandsbeheer hebt gewerkt. Zo kort mogelijk wat theorie. Alle programma's (Tekst-, beeld-, geluid- of videobewerking) werken met een bronbestand op de harde schijf, een kopie daarvan in het werkgeheugen en als de bewerking klaar is de keus tussen "Opslaan" of "Opslaan als..." Alleen "Opslaan" heeft meestal tot gevolg dat het bronbestand veranderd, "Opslaan als.." maakt een tweede bronbestand aan - met de wijzigingen daarin verwerkt- op de harde schijf. Kijk dus goed na, of je behalve die door Pinnacle bewerkte, gewijzigde filmpjes, ergens anders op je harde schijf, in een ander mapje, nog de originele filmpjes hebt staan.

Pinnacle 9 of 10: Ga via Start naar Configuratiescherm, kies Software en vervolgens Programma's wijzigen of verwijderen. In de lijst met geinstalleerde software zoek je de regel(s) met Pinnacle op. Als je die regel selecteert met een muisklik, moet je even kijken wat er rechts in het blauw staat. Is dat alleen Verwijderen, dan niets doen. Staat er ook Wijzigen, probeer dat dan, misschien kun je terug naar 9, of misschien kun je de installatie repareren. Dat staat dan vaak in een schermpje met meerdere keuzes.
Maar als Pinnacle niet te repareren is, ook omdat je je niet kunt registreren, zou ik er verder niets meer mee doen en verwijderen van mijn systeem. Maar dat beslis jij.
 
Laatst bewerkt:
Wat dat Pinnacle betreft ik wil zeker weten dat dit niet meer te redden valt voordat ik het totaal zal verwijderen, want heb de originele tapes niet allemaal meer.
Ik heb gezocht naar de opgeslagen originele filmpjes maar als ik die ergens vind wordt er gevraagd hoe ik het geopend wil hebben dus met pinnacle of fine pix of hij opent het met media player en dan gebeurt er verder niks.

Nu ik wat meer op Movie Maker afspeel dan gaat hij ook wat haperen, dus mijn enthousiasme verdwijnt weer een beetje!

Ook ben ik bezig geweest of ik programma's kan herstellen of wijzigen maar zie Studio 9 en Pinnacle Hollywood FX for Studio, komt er wijzigen/verwijderen maar als ik dit aanklik kan ik het alleen maar verwijderen.
Dus verwijderde Studio 9 omdat hij aangaf niet of weinig wat op te hebben staan en hij sinds 2005 niet meer gebruikt was zonder verbeterend resultaat helaas.
Dus toch even terug gezet en nu geeft hij aan wanneer ik hem wil verwijderen of herstellen exist or is not a valid uninstallation log file?
Bij de andere geeft hij ook aan dat ik sinds sept 2005 niks meer ermee gedaan heb maar daar staat zoveel op dat ik die niet wil verwijderen en ik heb hem toch zeker daarna nog wat mee gedaan.

Ik zal er misschien maar aan moeten geloven om het allemaal te verwijderen maar wat als het straks aan de computer ligt omdat hij nu ook wat hapert bij Movie Maker?!
 
Nog even een totaal andere vraag.
Een kennis wil mij hun video laten bewerken wanneer alles bij mij weer werkt.
Alleen staat het niet op dig. camera, maar op gewone videobanden.
Hoe kunnen ze dat het beste bij me aanleveren?
Ze zijn nu op zoek naar een bedrijf die het op dvd kan overzetten, is het niet beter om het op digitale videotapes over te zetten?
 
Gister kwam ik erachter dat hij bij Movie Maker wel goed opneemt, maar zodra je tijdens het opnemen iets anders wil doen hij schokkerig gaat doen of ineens stukjes versneld!!!
Ligt dit dan toch niet aan de computer?

Nou is het wel raar dat alles in Pinnacle eerst goed overgenomen was en later pas door wat dan ook schokkerige beelden weergaf.

Ik begin er steeds minder van te begrijpen!
 
helaas nog niet opgelost

Ik ga toch echt denken dat het aan mijn computer ligt.
Want ook bij Movie Maker gaat hij klachten vertonen.
Soms traag en dan weer versneld afspelen.:mad:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan