Probleem met poort 80

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maarten-square

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2006
L.S.,

Ik zit hier met een ontzettend raar probleem. Een zo goed als nieuwe pc, draaiend op Windows Vista 64 bit heeft nogal wat problemen bij het benaderen van sites. Ik krijg de melding: "www.vulhiereensitein.nl is online, maar deze server reageert niet op verbindingspogingen. Dit betekent mogelijk dat er een firewall tussen de twee computers wordt uitgevoerd en dat: "WWW-service (http)" wordt geblokkeerd. WIndows firewall staat deze verbinding toe maar mogelijk blokkeert een externe firewall deze verbinding. Er wordt gevraagd of ik de externe firewall zo kan configuren dat deze verbindingen over TCP-poort 80 toestaat.

Eerste waar ik aan dacht was toch de eigen firewall, deze uitschakelen loste het probleem echter niet op. Mijn volgende stap was het nalopen van de firewall en NAT-instellingen in de router (KPN Experiabox). Nadat ik poort 80 geforward heb en de firewall heb uitgeschakeld is het probleem alleen nog steeds niet verholpen.

Het vervelendste is nog wel dat IE de melding de ene keer wel geeft en de andere keer de site gewoon prima laadt. Het gaat om verschillende sites (uiteenlopend van www.telegraaf.nl tot www.buienradar.nl).

Mijn laatste idee is dat de pc misschien niet genoeg bandbreedte tot zijn beschikking heeft waardoor deze niet zijn request kan afmaken. Het gaat hier alleen om een hele snelle kabelverbinding dus ik kan me haast niet voorstellen dat dat hier aan ligt.

Dus concreet: Heeft iemand enig idee waar dit probleem vandaan komt, en nog veel belangrijker, hoe ik dit ga oplossen?

Alvast bedankt!

Maarten

Alvast vooraf: Portforwarding heeft er niets mee te maken, want dat gaat over verkeer van 'buiten' (=Internet) leiden naar 'binnen' (een computer op je thuisnetwerk).

Hoe snel je Internet-verbinding is heeft er ook niet mee te maken; het lijkt duidelijk te maken te hebben met het maken van de verbinding met de websites, en dat is weer nauwelijk beïnvloed door de snelheid van je Internet-verbinding.

Firewall-instellingen op je router kunnen er in zoverre mee te maken hebben dat als je router overvoerd wordt met aanvallen door hackers/portscanners etc. dat de verwerkingskracht volledig gebruikt wordt door het beoordelen en tegenhouden van die hackpogingen de router geen (NAT-)verbinding naar een website kan opzetten voor je computer.

Wat er wél mee te maken heeft is hoeveel opbouwende verbindingen je router aan kan en beperkingen op je computer m.b.t. de hoeveelheid tegelijk toegestande opbouwende verbindingen. Is op beiden of slechts op 1 een probleem, dan kun je de meldingen krijgen waar je het over hebt.
Zou aan de router-kant bijv. aan hackpogingen kunnen liggen (zie boven) óf aan teveel download-verbindingen die zijn opgebouwd of nog opgebouwd moeten worden. Hierbij moet de router alle verbindingen opbouwen voor iedereen op je netwerk, dus het hoeft niet aan je eigen computer te liggen, maar kan ook die van een familielid zijn etc.
Op je computer kan het liggen aan teveel download-verbindingen die zich aan het opbouwen of afbreken zijn.

Samenvattend: Gegeven wat je beschrijft m.b.t. je Internet-verbinding etc. lijkt me de beste kans het downloaden van jezelf en/of van iemand anders.

We horen wel of het afzetten van downloaden op je thuisnetwerk je probleem verhelpt.

Tijs.

Alvast vooraf: Portforwarding heeft er niets mee te maken, want dat gaat over verkeer van 'buiten' (=Internet) leiden naar 'binnen' (een computer op je thuisnetwerk).

Hoe snel je Internet-verbinding is heeft er ook niet mee te maken; het lijkt duidelijk te maken te hebben met het maken van de verbinding met de websites, en dat is weer nauwelijk beïnvloed door de snelheid van je Internet-verbinding.

Firewall-instellingen op je router kunnen er in zoverre mee te maken hebben dat als je router overvoerd wordt met aanvallen door hackers/portscanners etc. dat de verwerkingskracht volledig gebruikt wordt door het beoordelen en tegenhouden van die hackpogingen de router geen (NAT-)verbinding naar een website kan opzetten voor je computer.

Wat er wél mee te maken heeft is hoeveel opbouwende verbindingen je router aan kan en beperkingen op je computer m.b.t. de hoeveelheid tegelijk toegestande opbouwende verbindingen. Is op beiden of slechts op 1 een probleem, dan kun je de meldingen krijgen waar je het over hebt.
Zou aan de router-kant bijv. aan hackpogingen kunnen liggen (zie boven) óf aan teveel download-verbindingen die zijn opgebouwd of nog opgebouwd moeten worden. Hierbij moet de router alle verbindingen opbouwen voor iedereen op je netwerk, dus het hoeft niet aan je eigen computer te liggen, maar kan ook die van een familielid zijn etc.
Op je computer kan het liggen aan teveel download-verbindingen die zich aan het opbouwen of afbreken zijn.

Samenvattend: Gegeven wat je beschrijft m.b.t. je Internet-verbinding etc. lijkt me de beste kans het downloaden van jezelf en/of van iemand anders.

We horen wel of het afzetten van downloaden op je thuisnetwerk je probleem verhelpt.

Tijs.

Zelfs als er niet gedownload wordt treedt het probleem op. Lijkt er dus los van te staan, iemand nog andere suggesties?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan