Probleem met processor

• Onderwerp starter Onderwerp starter Meh
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Meh

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2009
Beste leden,

Ik heb onlangs mijn laptop totaal opgeschoond en gelijk Windows vista verwisseld met Windows XP. Voor het hele gebeuren had mijn laptop altijd netjes 2.2Ghz. Maar tot mijn grootte verbazing (na de installatie van XP) toen ik keek bij properties van My Computer had die nog maar 795Mhz.

Hoe is dit mogelijk? Of zie ik het nu allemaal verkeerd?

Overigens had ik bijna alle drivers kunnen vinden. Behalve de Mass storage controller en Network controller(vreemd want ik kan wel gewoon op internet).

Ik zet overigens gelijk mijn laptop specificaties hierbij:

Acer Aspire 9302AWSMI
AMD Turion 64 Mobile Technology MK-38
2.2 Ghz, 512 KB L2 cache
17" WXGA+ Acer CrystalBrite LCD
Up to 384 MB NVIDIA GeForce Go 6100 Turbo cache
80 GB HDD
DVD-Super Multi DL
1 GB DDR2
802.11b/g WLAN

Ik hoop dit in het goede categorie geplaatst te hebben, processor leek mij Hardware. Desalniettemin graag wat verheldering hierover.

Alvast bedankt,
Meh.

Edit: Oh de processor catergorie bij Hardware over het hoofd gezien, mijn excuses hiervoor. Wellicht dat deze topic verplaatst kan worden?

Laatst bewerkt:
En eehhhh.... de chipset drivers? Niet echt onbelangrijk

Wat ik denk, is dat je CPU-drivers hebt geïnstalleerd van AMD. Dit is alleen maar goed. Maar waar je rekening mee moet houden, is dat deze je CPU terug klokt op het moment dat ie niets te doen heeft. Dit scheelt warmte en stroom verbruik en is dus alleen maar goed. Hoe je er toch voor kan zorgen dat alles op volle snelheid draait? Door AMD power monitor downloaden. (Klik). Vervolgens zet je hem op always on. Dan kijk je nog een keer bij properties en als het goed is staat er dan 2.2 ghz. Als dat niet zo is, download dan CPU-Z (klik) en kijk wat die zegt. Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Hehe voel me zo stom nu... :o

Je hebt helemaal gelijk ik had CPU drivers van AMD gedownload en geinstalleerd.

Toen ik net nog een keer keek bij properties van My Computer was de snelheid van 795Mhz opeens 2.21Ghz. Wat een verschil.:) En een opluchting.

Hartelijk dank voor jullie hulp erg fijn en snel. Voor de zekerheid download ik toch die AMD monitor.

Vriendelijke groet,
Meh.

Dat klopt. Die drivers klokken je CPU onder als ie het niet druk heeft. Moet de CPU wel werken, dan klokt hij hem automatisch naar volle snelheid. Via Power Monitor kan je dat allemaal regelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan