Probleem met proxy server.

Status
Niet open voor verdere reacties.

StijnVG

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 nov 2009
Mijn internetverbinding wil bepaalde handelingen niet uitvoeren:
- Het updaten van windows live messenger.
- Compatibiliteitscontrole van windows 7 word geblokeerd.
- Opzoeken van stuurprogramma's.
-........

1 PC is aangesloten op het internet en verdeeld het internet over een aantal andere computers via een netwerk met proxyserver.

Kan het probleem worden opgelost per individuele PC of moet dit gebeuren bij de PC die het netwerk verdeeld?

Ik denk niet dat je het kunt oplossen met de weinige informatie die je geeft. Lijkt mij dat je met de maker/fabrikant van de proxy-software in overleg moet gaan of het probleem in (instellingen van ) de proxy-software ligt of aan de individuele pc.

Het is bij de bepaling daarvan van belang of
1. Alle pc's die achter die proxy-server zitten allemaal hetzelfde besturingssysteem en browser hebben of dat er in ieder geval groepen pc's zijn die vergelijkbaar zijn.
2. Of het probleem bij 1 pc optreedt of ook bij een vergelijkbare pc (qua besturingssysteem en browser).

Succes,

Tijs.

Ik denk niet dat je het kunt oplossen met de weinige informatie die je geeft. Lijkt mij dat je met de maker/fabrikant van de proxy-software in overleg moet gaan of het probleem in (instellingen van ) de proxy-software ligt of aan de individuele pc.

Het is bij de bepaling daarvan van belang of
1. Alle pc's die achter die proxy-server zitten allemaal hetzelfde besturingssysteem en browser hebben of dat er in ieder geval groepen pc's zijn die vergelijkbaar zijn.
2. Of het probleem bij 1 pc optreedt of ook bij een vergelijkbare pc (qua besturingssysteem en browser).

Succes,

Tijs.

Het besturingssysteem van de pc lijkt geen verschil te maken.
En het probleem doet zich voor bij alle pc's en/of laptops die worden aangesloten op het netwerk.
De aansluiting op het netwerk gebeurd via LAN kabels die door verschillende routers verdeeld worden

Ik kan natuurlijk niet alles zo inschatten, maar "- Compatibiliteitscontrole van windows 7 word geblokeerd." geeft een hint dat dat een probleem zou kunnen zijn met de proxy-software.
Als ik het goed interpreteer doet die compatibiliteitscontrole een soort 'voorcontrole' van de te tonen website. Dat dat blijkbaar niet werkt lijkt mij een probleem of beperking van de proxy-software te zijn, die hier niet mee kan omgaan.

Ik raad je dus aan om met de proxy-software leverancier te gaan praten over die functionaliteiten die het nu niet doen.

Tijs.

Ik kan natuurlijk niet alles zo inschatten, maar "- Compatibiliteitscontrole van windows 7 word geblokeerd." geeft een hint dat dat een probleem zou kunnen zijn met de proxy-software.
Als ik het goed interpreteer doet die compatibiliteitscontrole een soort 'voorcontrole' van de te tonen website. Dat dat blijkbaar niet werkt lijkt mij een probleem of beperking van de proxy-software te zijn, die hier niet mee kan omgaan.

Ik raad je dus aan om met de proxy-software leverancier te gaan praten over die functionaliteiten die het nu niet doen.

Tijs.

Dank je voor de hulp.

Nu heb ik zelf nog wat opzoekwerk gedaan en blijkbaar willen programma's ,zoals MSN en programma's die toegang nodig hebben tot microsoft.com, geen verbindign maken via een proxyserver maar staan ze automatisch ingesteld om een directe verbinding te maken met de website en negeren ze de proxyserver waardoor ze niet werken.

Kan dit kloppen en is er eventueel een oplossing voor?

Ik ben geen ster in de communicatie van WLM, maar je kunt ook in WLM een proxy-server instellen. Die gelden overigens naar mijn inschatting alleen voor de webpagina's (zie 2de paragraaf), niet voor het opbouwen van de verbinding zelf.

Verder kun je hier een lijst vinden van de poorten én URL's die door Live Messenger worden gebruikt.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan