probleem met qtnetwork4.dll na update

Status
Niet open voor verdere reacties.

slofje

Verenigingslid
Lid geworden
14 feb 2001
Hallo,

Een kennis van me heeft windows 8.1. Hij zegt dat na een update van windows hij de melding krijgt dat de "qtnetwork4.dll" niet gevonden kan worden. Hij kan mij niet vertellen waartoe deze dll toe behoort. Ik heb het internet al rond gesnuffeld maar kan niets vinden hoe dit op te lossen.:evil:
Er zijn wel zogenaamde betaalde programma's die zeggen dit te kunnen oplossen. Dit voorgesteld maar dit ie eigenlijk niet de bedoeling:o

Kan iemand mij helpen aub?

Dank je wel.

Laatst bewerkt:
Heb zip file qtnetwork4.dll van topdll.com gedownload en door gestuurd. Kennis heeft deze dll file in c:\windows\system32\ geplaatst. Heeft geen effect. Krijgt dezelfde foutmelding.

Heb file van http://www.dll-files.com/dllindex/dll-files.shtml?qtnetwork4 proberen te downloaden. kom niet op de server.

Meer info. De melding heeft iets te maken met DaemonProcess.exe - system error.

Kan iemand helpen aub?

Laatst bewerkt door een moderator:
Die vriend van je moet gewoon een hele schermafdruk sturen. Nu zit jij te gokken wat er aan de hand is (o.a. de manier van aanroep van die .dll en het pad waar dat .dll blijkbaar had moeten staan).

Persoonlijk denk ik dat het gewoon een malware bestand is dat tijdens de update verwijderd is door Microsoft ("Programma voor verwijdering van schadelijke software"), maar waarvan de aanroep niet verwijderd is.

Even dan voor die vriend om uit te voeren op zijn computer: Download AutoRuns. Erop rechtsklikken in de download-map en kiezen voor "Als Administrator uitvoeren".
Zodra alles gescand is: Klik op het 'verrekijkertje' (of gebruik Ctrl-F) en vul in als zoekterm: qtnetwork4.dll
Schakel alle regels uit waar je d.m.v. dat zoeken dat qtnetwork4.dll tegenkomt door het vinkje erbij weg te halen. Dus blijf zoeken en uitschakelen totdat je het niet meer tegenkomt.
[Laat alle andere ingangen ongemoeid binnen AutoRuns, want anders loop je het risico dat Windows niet goed meer opstart.]
Start de pc opnieuw en kijk of de melding wegblijft.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
@dnties
Bedankt voor je reactie. Heb de door jou voorgestelde actie uitgevoerd. progje vond geen bestand met qtnetwork4.dll
Bij het opstarten van de pc kwam de melding dat dit bestand qtnetwork4.dll juist niet gevonden kon worden. Systeem probeerde Daemonprocess uit te voeren. Alleen de naam al.....
Had ergens gelezen dat Daemonprocess iets te maken zou kunnen hebben met een programma dat heet "Mobogenie"
Deze software verwijderd en voila, geen meldingen meer. Soms is het leven toch o zo makkelijk he?

Bedankt voor het meedenken en een prettige jaarwisseling

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan