Probleem met ram geheugen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

rtbweb

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2015
Hallo,

ik heb voor mijn verjaardag ram geheugen gekregen, maar nu zit er 8bg (2x 4gb) in maar windows systeem info geeft er maar 4 weer.

Nu heb ik net het geheugen er uit gehaalt en opnieuw geinstalleert. (ik dacht misschien zit er wat niet goed) ook dat mocht niet baten.

Nu was ik op hardware.info aan het neuzen en zag ik dat mij ene geheugen cl9 heeft en de andere cl10 ik heb geen idee wat dit inhoud maar zou het kunnen zijn dat ze niet met elkaar kunnen samenwerken?

Ik heb de volgende er in zitten:
- spectek ST51264BA1339.16FKD 4gb DDR3 - 1333 CL9 UDIMM (zat standaard in deze pc)
- kingston hyperx furyblue 4gb 1600mhz cl10 240 - pin UDIMM DDR3

Ik hoop dat hier iemand me verder kan helpen!

Bedankt alvast.

Hoi,

Mag ik vragen of je windows 32 bit of 64 bits draait ?

Hoi,

Daar schuilt dus het probleem 32 bits ondersteund max 3,25 gig aan geheugen dus zal je als je al het geheugen wilt benutten een 64 bits windows versie moeten installeren

oh dat is vreemd. En dat draait wel gewoon op iedere computer?

de 64bits versie van windows, werkt dat gewoon op elke pc of? wat is er anders aan? want ik begrijp niet helemaal waarom er 2 versies van zijn vandaar mijn vraag

Hoi,

Dan zal je even je hardware moeten melden dan kunnen we zien of de 64 ook werkt ligt dus aan de hardware of je de 32 of 64 aan kan maar de huidige hardware kan normaal gesproken beide aan

Ik heb aida32 even geraadpleegd,

MSI FM2-A55M-E33 moederboard
CPU AMD A4-5300 APU with Radean HD graphics
ATI Radeon X300/X550/X1050 series video kaart

Heb je meer info nodig?

Alvast bedankt voor je hulp!

Hoi,

Ja hoor kan gewoon windows 64 bits op gedraaid worden

Modag, bedankt voor je hulp! ik ga straks de 64 bits versie erop zetten.

Hoi,

Dan komen de 8 gigjes vanzelf te voorschijn:d
En graag gedaan:thumb:

hallo,

Ik heb zojuist windows 8 64bits versie geinstalleert, de diverse drivers geinstalleert (moeder board, video kaar, auto, ect) maar als ik bij systeem kijk geeft hij nog steeds maar 4 GB weer. Of moet je voor ram geheugen ook drivers installeren? heb dit nog nooit gedaan namelijk.

Of maakt misschien de volgorde van het geheugen op het moederboard nog uit?

gr

rik

Goedemorgen,

Probeer het nieuwe reepje eens alleen wat dan want echt nu zou de 8 gig gezien moeten worden.

Goedemorgen,

Ik heb hem nu draaien met alleen het nieuwe geheugen... Dat werkt dus ook gewoon:S

Heb net de pc weer uit gedaan en het andere geheugen stickje er ook weer bij gedaan, toen gaf de pc aan dat er nieuw memory was geplaatst. Toen keek ik in het boot menu daar gaf hij keurig 8GB aan. Nu hij weer opgestart is staat er ook bij Systeem en taakbeheer keurig netjes 8GB

Modag bedankt je voor hulp en het goede meedenken! Super

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Fijn om te lezen dat het toch werkt vergeet je niet de vraag op opgelost te zetten:thumb

En even je twee laatste antwoorden samengevoegd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan