Probleem met RealVNC

Status
Niet open voor verdere reacties.

mister 9

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2004
Hallo,

Ik heb sinds kort een probleem met RealVNC. Het werkte altijd prima, maar nu wild er geen verbinding meer komen. Ik krijg de melding: "unable to connect to host: Er is geprobeerd een socketbewerking uit te voeren op een onbereikbare host (10065)".

Ik heb ook al UltraVNC geprobeerd, maar dat hielp niets.
Weet iemand hier een oplossing voor?

Alvast super bedankt.

Groet,
Sam

Waarschijnlijk is de poort die VNC gebruikt wil niet open (10065).
Aangezien je het voorheen zonder problemen gebruikte is de kans groot dat het verkeerde poortnummer in VNC staat ingesteld. Of is er iets gewijzigd in windows of nieuwe hardware.

Even in VNC en in je eventuele router/ADSL modem en (Windows) firewall het poortnummer controleren en alles met elkaar gelijk zetten.

Ik gebruik VNC over het internet. Ik wil vanaf mijn werk, verbinding krijgen met de pc thuis. Heb thuis gekeken en ik heb niets veranderd. Poort staat nog steeds op 5900.

Zelf heb ik poort 5800 en 5900 geforward en dat werkt, probeer eens of het werkt als je 5800 ook forward?

(op dit moment werkt het nog steeds)

ps.
de foutmelding die jij krijgt, krijg ik ook als er een poort niet goed gefoward is

Poortnummer moet je thuis nakijken bij de instellingen van VNC. Daar geef je aan welk poortnummer er ingesteld staat.

Het kan natuurlijk ook iets anders zijn dat het probleem veroorzaakt maar zou eerst dit controleren.

- Bij "accept connenctions on port" staat 5900.
- Bij "disconnet idle clients after (seconds) staat 3600
- bij "Serve Java viewer via HTTP on port staat 5800.

Staat dit goed zo? Hier heb ik nooit iets aan veranderd hoor.

- Bij "accept connenctions on port" staat 5900.
- Bij "disconnet idle clients after (seconds) staat 3600
- bij "Serve Java viewer via HTTP on port staat 5800.

1. Is poortnummer voor verbinding
2. De tijd wanneer de verbinding verbroken wordt als er niets gebeurt.
3. Poortnummer als je via Java de pc overneemt.

Dus je zou zowel poort 5800 als 5900 open moeten zetten in je ADSL modem en/of Router en/of Firewall.

Het kan ook zijn dat je werkgever iets heeft veranderd waardoor het gebruik van deze poortnummers niet meer is toegestaan. Je zou dan voor de test andere poortnummers moeten gebruiken.

Als ik de poorten bekijk in mijn router, kan ik kiezen tussen TCP en UDP. Welke moet ik nemen?

Normaal gesproken is TCP voldoende. Ik heb zelf in de router de mogelijkheid om te kiezen tussen TCP of UDP of BOTH als optie.

Ik heb hem op BOTH staan maar denk dat TCP voldoende is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan