probleem met record toevoegen/wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Juancho

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2004
Berichten
55
Hallo mensen,

Ik heb een dringende vraag waar ik al een tijdje mee aan het klooien ben maar nog niet uitkom.

Voor school moeten we namelijk een acces opdracht maken en nou heb ik gekozen voor een cijferregistratiesysteem voor een school. Nou heb ik alles aangemaakt en zou alles klaar moeten zijn. Nu kom ik 1 probleem tegen: als ik een cijfer wil toevoegen of wil wijzigen van een tentamen (onderdeel van de database) krijg ik de volgende melding:
------------------------------------------------------------------------
Kan geen record toevoegen of wijzigen omdat een gerelateerde record is vereist in de tabel <naam>. (Fout 3201)
U probeerde een bewerking uit te voeren die inbreuk zou plegen op de regels voor referentiële integriteit voor gerelateerde tabellen. Deze fout treedt bijvoorbeeld op als u probeert een record in de veel-tabel in een één-op-veel-relatie te wijzigen of in te voegen terwijl voor die record geen gerelateerde record aanwezig is in de één-tabel.

Als u de record wilt wijzigen of toevoegen, moet u eerst aan de één-tabel een record toevoegen die dezelfde waarde bevat voor het overeenkomstige veld.
------------------------------------------------------------------------

Weet iemand wat hier precies het probleem is? Ik weet dat het onduidelijk is wat precies mijn database inhoudt maar dat is nogal moeilijk in woorden uit te leggen. Daarom mag iemand die hier verstand van heeft me gerust toevoegen op msn (graag zelfs) en kan ik hem/haar de opdracht laten zien en wat het probleem is.

Ik hoor dat jullie me kunnen helpen. Alvast bedankt!
 
Als u de record wilt wijzigen of toevoegen, moet u eerst aan de één-tabel een record toevoegen die dezelfde waarde bevat voor het overeenkomstige veld
Eigenlijk is bovenstaande het antwoord op je vraag. Zou je je schoolopdracht even hier ter downloading willen aanbieden? Dit verschaft wellicht meer duidelijkheid.

Dennis.
 
zou je me anders even op msn kunnen toevoegen? Tis namelijk een vrij lastig verhaal om in woorden uit te leggen....
 
V.w.b. dat Msn toevoegen heb ik meer bedenktijd nodig, sorry hoor. Ben wel eens op deze manier benaderd, maar heb hier wat moeite mee. Het spijt mij echt.

In jouw geval, hoef je over databases alleen maar dat stukje dat over Indexen en Primary-Key (Primaire-Sleutel) te gaan lezen, want daar ligt het probleem.
Lees ook verder één-op-één relatie tussen tabellen en ook één-op-meer relaties.

Dennis.
 
Dennis,

Je hoeft je serieus niet zorgen te maken over het msn gebeuren. Als je wil zal ik je daarna direct uit mijn lijst halen. Het gaat me er puur om dat ik het op die manier duidelijker kan uitleggen. Om dit probleem met woorden kenbaar te maken gaat een stuk lastiger.

Bovendien, wat jij me aanraadt om door te lezen heb ik al gedaan en ik heb al heel wat dingen uitgetest, maar telkens krijg ik dezelfde melding.

Dus als jij hier meer van af weet wil ik je vriendelijk verzoeken om me gewoon tijdelijk toe te voegen. Dan kan ik je wat dingen laten zien in acces zelf.

Bovendien, feit dat ik hier liever niet mijn opdracht open en bloot neergooi zegt wel genoeg dat ik geen onzin of geintjes zit uit te halen. Het is allemaal heel serieus bedoeld.....
 
Ik maak mij ook geen zorgen over dat msn gebeuren hoor. Verder begrijp ik ook dat in woorden veel moeilijker uit te leggen is, in die zin begrijp ik je situatie wel. Mijn voorstel om je schoolopdracht hier te plaatsen , heb ik je daarmee alleen maar willen helpen zodat anderen, behalve mijzelf, je van dienst kunnen zijn. Zoals bijvoorbeeld het geven van tips e.d. meer.

Je zou anders tot morgen moeten wachten, dan maak ik wel een nieuwe Hotmail account aan. Is dat goed?

Dennis.
 
ok dan wacht ik wel tot morgen. Dan zie ik je wel in de middag op msn verschijnen als ik ook online ben.

Overigens zet ik er nu even een excel bestand neer wat het probleem een beetje meer duidelijk maakt....
 

Bijlagen

  • janwesterman.zip
    2,6 KB · Weergaven: 59
Wat hieronder vet gedrukt staat is van groot belang, concentreer maar daarop.

Kan geen record toevoegen of wijzigen omdat een gerelateerde record is vereist in de tabel . (Fout 3201)

Als u de record wilt wijzigen of toevoegen, moet u eerst aan de één-tabel een record toevoegen die dezelfde waarde bevat voor het overeenkomstige veld.

Groet Dennis.
 
dat weet ik. Dat heeft de leraar ook zo verteld zoals in het excel bestand staat. Maar ondertussen heb ik al weken lang van alles geprobeerd maar niks lukt. Zo heb ik de vakken in de tabel leerling gezet en andersom het leerling nr in de tabel vakken. En verder nog van allerlei dingen. Maar ik kom er nog steeds niet uit.

Ik zal je mijn acces bestand geven dan kan je daar ook naar kijken.

Let wel op: hij is beveiligt dus als je hem wil bewerken moet je het opstarten met de shift toets ingedrukt.

De opdracht moet je testen als volgt: klik in het schakelmenu op cijferinvoer-eerste gelegenheid. Vervolgens kom je in het scherm waar het probleem zit. Kies maar eens een willekeurige leerling, tentamen en cijfer uit en klik dan linksonderin op het pijltje voor volgende record zodat hij het op moet slaan. Dan krijg je die melding. Voor meer info over de bedoelingen etc kan je kijken bij relaties en mijn tabbelen of anders moet je het maar vragen via msn of deze topic.

bedankt!
 
Ben even met een ander topic bezig, ben zo terug. In elk geval bedankt voor het verstrekken van meer info. Moet de andere pc nog opstarten waar ms-office staat.

Dennis.
 
hmm, ik kan het zip bestand met mij acces bestand niet als bijlage krijgen terwijl hij toch maar 317kb ingepakt is.....
 
Als het goed is mag je maximaal tot 100KB uploaden, heb het zelf al lang niet meer gedaan.

Dennis.

ps. Ben staks even weg, misschien tot morgen dan.
 
hmm, je hebt gelijk, je mag maar tot 100kb. Dan moet het toch via msn als je het niet erg vind. Maar dat komt morgen wel. Ik moet zelf namelijk ook zo nog weg en ga dan niet meer op internet.

Voeg je me morgen dan even toe op msn?
Alvast bedankt!
 
Geplaatst door Juancho
Voeg je me morgen dan even toe op msn?
Alvast bedankt!
Juancho, mag het ook in het weekend? Dan heb ik namelijk meer tijd.
Welke versie Access heb je trouwens?

Dennis.
 
Zul je net zien dat ik komend weekend een paar daagjes weg ga met vrienden. Maar opzich hoeft dat geen ramp te zijn. Probleem is alleen dat ik je op deze manier mijn acces opdracht niet kan geven. Dan zou jij er komend weekend als je tijd heeft eventueel naar kunnen kijken. Nu moet je het doen met een excel tekening die erg onduidelijk is.

Als je nog kans ziet om me vandaag of morgen nog even snel toe te voegen op msn krijg je de opdracht van me. Maar dat moet je zelf even bekijken, anders word het na het weekend, al begint de tijd wel te dringen met die opdracht.

Ik hoor wel van je!
 
Ja, die excel tekening helpt een heel klein beetje, maar daarmee kan ik je probleem nog niet helemaal oplossen. De opdracht zelf is natuurlijk de allerbeste.

Na het voetbal kijken straks ben ik niet meer online. Ik doe mijn best voor vanavond, ga nu even eten. We houden contact voor vanavond.

En wat is je Access versie?

Dennis.
 
ok, ik heb al een oplossing: ik heb hem tijdelijk op een server van iemand gezet. Daar blijft hij tot morgen 5 uur opstaan. De link is: http://www.football2004.nl/psvmovies/Leerling_en_cijfer_registratie_systeem(1).zip

Overigens heb ik officexp gebruikt voor deze opdracht. Eventueel heb ik hem ook voor office 97 maar die staat nog niet op de site.

De uitleg over mijn opdracht en probleem staat hierboven in een andere post van me. Ik hoop dat je me kunt helpen want ik kom er verder niet meer uit...

Ik hoor van je!

Jan
 
Je kunt dat bestand op die server nu eventueel verwijderen, heb 'm namelijk al gedownload. Is het goed dat ik het later ga bekijken?

De uitleg over mijn opdracht en probleem staat hierboven in een andere post van me.
Hierboven staat een zin vet gedrukt, maar om welke post gaat het dan? Of bedoel je deze post zelf.

Groetjes,

Dennis.
 
Wacht maar even. Heb het bestand wel gedownload, maar nog niet ge-unzipped. Tijdens het "uitpakken", blijkt het bestand corrupt te zijn. Ik kijk wel verder nog even. Anders moet je het maar opnieuw zippen.

Hoe groot is het niet gezipte bestand eigenlijk?

Dennis.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan