Probleem met refreshen/updaten formulier

• Onderwerp starter Onderwerp starter RB85
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

RB85

Gebruiker
Lid geworden
4 jun 2010
Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje bezig met een tool voor het bijhouden van storingen. Daarbij maak ik gebruik van een aantal listboxes om een filter in te stellen. Deze listboxes zijn afhankelijk van elkaar, dus de keuze van de 2de listbox is afhankelijk van de keuze in de 1ste listbox en zo verder. Wanneer ik gebruik maak van het dropdown menu worden de gegevens in de volgende listbox gewoon geupdate. Wanneer ik echter een keuze in listbox maak door de beginletter te typen en vervolgens te bevestigen met 'Enter', dan wordt de volgende listbox niet geupdate. Voor het updaten van de listbox maak ik gebruik van de 'Bij wijzigen' procedure.

Naast dit probleem maak ik in mijn formulier gebruik van tabbladen. Graag zou ik bij het wisselen tussen de tabbladen mijn formulier willen refreshen. Echter kan ik nergens een manier vinden hoe ik een event aan een tabwissel kan toekennen.

Ik hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk is en dat iemand mij kan helpen. Alvast bedankt.

Misschien is het handig als je een voorbeeldje kan posten, want je moet sowieso een tweede keuzelijst kunnen verversen als je in de eerste lijst met <Enter> een waarde selecteert. Als dat niet gebeurt, dan is er iets niet goed met jouw keuzelijst.

Bij het <Bij Wijzigen> event van de eerste dropdown list gebruik ik de volgende code.

Code:
keuzelijstPlant = Null
    keuzelijstPlant.Requery
    keuzelijstArea = Null
    keuzelijstArea.Requery
    keuzelijstUnit = Null
    keuzelijstUnit.Requery
    'Me!Sub_Equipment.Requery
    'Me!Sub_Equipment.Form!keuzelijstTagcode.Requery
    'Me!Sub_Equipment.Form!keuzelijstTagcode = Sub_Equipment.Form!keuzelijstTagcode.ItemData(0)
    Me!Sub_Equipment.Requery
    Me!Sub_Equipment.Form![Keuzelijst met invoervak37].Requery
    Me!Sub_Equipment.Form![Keuzelijst met invoervak37] = Me!Sub_Equipment.Form![Keuzelijst met invoervak37].ItemData(0)

Me!Sub_Equipment.Form!Sub_Storing.Form.Requery
    Me!Sub_Equipment.Form!Sub_Storing.Form!keuzelijstIDStoring.Requery
    Me!Sub_Equipment.Form!Sub_Storing.Form!keuzelijstIDStoring = Me!Sub_Equipment.Form!Sub_Storing.Form!keuzelijstIDStoring.ItemData(0)

keuzelijstKlantRapport = keuzelijstKlant
    keuzelijstPlantRapport = Null
    keuzelijstPlantRapport.Requery
    keuzelijstAreaRapport = Null
    keuzelijstAreaRapport.Requery
    keuzelijstUnitRapport = Null
    keuzelijstUnitRapport.Requery
    keuzelijstTagcodeRapport = Null
    keuzelijstTagcodeRapport.Requery

De gegevens van de volgende dropdown list bevat de volgende gegevens.

Code:
SELECT Tbl_Plant.ID_plant, Tbl_Plant.plant
FROM Tbl_Plant
WHERE (((Tbl_Plant.[ID_klant])=[forms]![Frm_Main]![keuzelijstKlant]));

Ik snap eigenlijk niet waarom je de event op het <Bij wijzigen> event zet, en niet bij <Na bijwerken>, want daar zit het probleem. Met <Na bijwerken> doet-ie het prima.

Bedankt. Dat was dus inderdaad het probleem. Rede waarom ik hem daar had neergezet: naja, gewoon gebrek aan ervaring denk ik...

Weet je toevallig ook of het mogelijk is om een event te koppelen aan het wisselen van tabbladen?

Je kunt wel degelijk acties triggeren op het wisselen van tabbladen, alleen niet door het klikken op de tab/knop... En dat maakt een actie op de tabbladen zelf vrij onbruikbaar. Het is dus beter om de events te triggeren op de tabcontrol zelf, bijvoorbeeld op de gebeurtenis <Bij wijzigen>.

Code:
Private Sub tabFormulieren_Change()
    MsgBox "Geklikt op: " & Me.tabFormulieren.Value
End Sub

Je kunt wel degelijk acties triggeren op het wisselen van tabbladen, alleen niet door het klikken op de tab/knop... En dat maakt een actie op de tabbladen zelf vrij onbruikbaar. Het is dus beter om de events te triggeren op de tabcontrol zelf, bijvoorbeeld op de gebeurtenis <Bij wijzigen>.

Code:
Private Sub tabFormulieren_Change()
    MsgBox "Geklikt op: " & Me.tabFormulieren.Value
End Sub

Bedankt! Hier heb ik lang naar gezocht. Waarschijnlijk alleen in de verkeerde richting. Bedankt voor je hulp.. :thumb:

Fijn dat 't werkt! Mag je de topic op Opgelost zetten met de link rechtsonder.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan