probleem met routers achter mijn zyxel prestige 650 modem

Status
Niet open voor verdere reacties.

helpmij.jp

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2001
hallo ik ben al een tijdje bezig met dit probleem
ik heb een prestige 650 modem (gekregen bij een Demon abonament) en daar heb ik 2 routers achter geprobeerd een van svec en een van e-tech.
Ze doen het wel allebij wel maar gooien mij van het internet af.
dit gebeurd vooral als mijn huisgenoot zijn pc aanzet en gaat internetten.
we hebben dan allebij geen internet meer.
ik heb ook de prestige omgeconfigureerd naar een router en een switch erachter gezet. Dat werkte perfect alleen er zit geen firewall ingebouwd en dat heb ik toch liever wel.
de enige oplossing die ik nu toe heb kunnen vinden voor dit probleem is de lan verbinding uitschakelen en inschakelen, dan doet het internet het gelijk weer.
mijn huisgenoot krijgt btw bij het opvragen van zijn eerste website na het opstarten de melding dat hij niet online is en of hij het opniew wil proberen. Als hij dat op opniew drukt doet hij het gewoon.

de instellingen van de modem staan nu weer zoals ze stonden toen ik hem kreeg
en de router staat ook op zijn default settings.
ik heb zelf het idee dat het misschien aan een instelling van de modem ligt i.p.v aan de routers.

kan iemand mij hier mee helpen?

Hallo helpmij.jp.

Wat heb je ingesteld aan de routers? Bij de meeste routers kun je hem gebruiken in de default waarden. Dat is de verbindig met dynamisch ip adres. Bij sommige routers zou je alleen de firewall moeten inschakelen. Maar dat is ook niet echt nodig als je een NAT router hebt. Dus probeer de router te resetten en kijk dan of het werkt.

Groeten Erik Rothuis.

dit zijn mijn instellingen van de e-tech router

Host name: niks ingevuld
Domain name: niks ingevuld

local wan mac adress 00-01-36-05-87-75
lan 2 wan ip adress 00-01-36-05-87-74
IP adress: 192.168.1.2
Subnet mask 255.255.255.0
Get IP automaticly enabled

Block icmp request disabled
Block wan request enabled

Dynamic ip adress enabled
Starting ip adress 192.168.1.100

Login: Dynamic or static ip
Service name: niks ingevuld

hoe bedoel je trouwens dat bij een NAT router een firewall niet echt nodig is? (ik weet hier niet zoveel van) mijn modem is namelijk om te configureren naar een router met NAT, alleen geen firewall daarom koos ik er voor toch te proberen mijn router aan de praat te krijgen. ik heb dat ook gestest en dat werkt alles goed.

Ik heb deze quote van de zyxel site ...."Op routers zonder firewall (Prestige 650) of waar de firewall uit of open staat, moet er extra aandacht aan de beveiliging van de server besteed worden. Zo moet de router ook worden ingesteld voor VPN-pass-through."

moet ik dat nou erg serieus nemen of valt het wel mee?

Laatst bewerkt:
Als de modem-router is voorzien van NAT zou er geen enkel probleem moeten zijn. Je kunt dit checken bij ShieldsUp . Als je VPN (virtual prived networking) open zet betekend het alleen dat je de mogelijk geeft dat anderen het netwerk kunnen benaderen.

Groetjes Erik Rothuis

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan