probleem met SATA HD

Status
Niet open voor verdere reacties.

r44htnok

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 jan 2005
SATA HD "cruciale fout" bij windows setup

Nieuw probleem!!!!!!!!!!!!
Mijn SATA HD werd eindelijk gevonden in de windows-installatie maar nu geeft hij een error als ik aangeef dat ik windows op de (nog) ongeformatteerde schijf wil installeren.
Hij zegt dat er een cruciale fout is opgetreden en dat windows niet verder kan gaan met de setup.
Enig idee of dit aan de hardware kan liggen ofzo?

Laatst bewerkt:
simpele oplossing. Als het goed is heb jij bij je moederbord/pc een cd gekregen met drivers.
Hier staan ook sata-drivers in.

Als je nu windows gaat installeren, dan gaat windows allerlei drivers installeren (helemaal in het begi, voordat je aangeeft wat je gaat doen). Als je nu goed oplet, dan komt heel kort de melding of je nog extra drivers wilt installeren.

(je moet dan een toets indrukken volgens mij)

Installeer dan je sata-drivers en dan moet het werken.

Jah maar in dat menu waar je kan zien dat je op C zo en zo veel schijfruimte hebt, staat er geen optie om een partitie te maken...
er staat aangegeven dat er een stuk onbekende schijfruimte is, en een klein stukje ongepartitioneerde, maar die is "alleen bestemd voor windows" (ofzo..).
als ik windows dan op dat onbekende stuk wil zetten geeft ie die error.

Je moet ook de optie kiezen om een partitie te maken in ongepartitioneede ruimte, dan maakt windows setup je schijf wel klaar voor gebruik. Nieuwe schijven moeten namelijk eerst geformatteerd worden voor ze gebruikt kunnen worden. Dit heeft overigens niks met de drivers te maken, de schijven doen het ook prima zonder sata drivers ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan