Probleem met scr bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sami_nl

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2002
Hallo
Ik heb geprobeerd om met het progje System Mechanic mijn pc schoner te maken. Maar, nu worden alle .scr bestanden (screensaver progjes) met het icoontje van kladblok vertoond en als ik op zulke bestanden dubbelklik dan worden zij met kladblok geopend, terwijl de screensaver moet starten. Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?
Bij voorbat bedankt

waarschijnlijk heb je dan gedaan met je rechteer muisknop en dan openen met en dan word of kladblok geklikt meer weet ik niet hoe je het moet fixen

rechtermuisknop op bestand openen als en dan bladaden explorer.exe opzoeken!

Het was eerste wat ik deed toevallig, maar onder rechtermuisknop krijg ik niet de optie bestand openen als of met.

Duw dan eens de shiftknop tegelijk met je rechtermuisknop in.
Als dat niet werkt, ga dan naar extra>mapopties>bestandstypen en geef daar de juiste combinatie van .scr en exlporer.exe op ;)

Sarvo, bij de bestandstypen bestond geen SCR type, dus ik heb een nieuwe gemaakt en gecombineerd met exlporer.exe. Nu is het icoontje veranderd (vroeger hadden scr bestanden die ik gedownload had gewoon hun eigen icoontjes) maar als ik erop dubbelklik gebeurt er niks.

kan je mij even dat bestand mailen? Dan probeer ik het even uit te vogelen.
Mail me even vanaf je eigen mailadres naar sarvo at helpmij.nl, dan reply ik vanuit mijn hotmail, dan kan je mij dat bestand even mailen.

Ik heb hem gemaild. En hier kan je het ook downloaden.
Hij deed het vroeger wel maar na dat schoonmaak actie met System Mechanic alle .scr bestanden doen het niet meer.

Laatst bewerkt:
Vaag, hij opent bij mij wel (met waarschuwing of ik het zeker weet)...
Weet je zeker dat je die als screensaver wil hebben? Daar word je toch een spontane neuroot van? :D:D
Maar goed, het vreemde is dus dat de extensie .scr niet in de lijst voorkomt.
Misschien dat je het zo kan herstellen:

Verwijder eerst de waarde die je aangemaakt hebt in de extensielijst.
Stel dan een normale screensaver in via eigenschappen buroblad (op een lege plek in je buroblad klikken met de rechterknop van je muis)>schermbeveiliging>kies een willekeurige screensaver van windows zelf. Misschien dat dan automatisch de juisyte extensie aan het juiste programma wordt gekoppeld...

Het is raar, ik had een nieuw bestandstype gemaakt (SCR) maar die kan ik in de lijst niet meer vinden, maar het icoontje is wel van kladblok naar in Explorer veranderd. Ik heb even de screensaver van Windows ingesteld en hij doet het wel maar andere screensavers die ik handmatig start doen het niet.

Ps. Je hebt gelijk het is niet echt oog strelend maar ik koos het vanwege de klok die erop staat en nostalgische pong spelletje. :D

Zit er in system mechanic niet een undo functie of zo? Wellicht dat je je laatste acties ongedaan kan maken?

System mechanic kond ik een maand gratis gebruiken en daarna deed ie het niet meer en ik heb hem al verwijderd :rolleyes:

Dan ben ik even uitgeput qua mogelijke soluties... sorry...

al aangepast heb nu een reg filetje gemaakt!

let op de link koepieren niet op klikken!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan