stefan3189
Gebruiker
- Lid geworden
- 25 feb 2008
Goedemorgen! Ik zit even met een vraagje. Een collega van mij heeft in Excel een soort programma gemaakt waarmee je serienummers kunt aanmaken voor goederen. Maar nu moest die collega per direct weg en heb ik dit op mn bord gekregen maar ik kom er niet helemaal uit.
Het is namelijk de bedoeling dat een serienummer alsvolgt word weergegeven: MP7-215.
Hierbij staat MP voor pomp, de 7 voor de maand, en 215 is het volgnummer zeg maar.
Het script wat daarvoor gemaakt is is dit:
Nu is mijn probleem dat in het serie nummer de 7, die voor de maand staat, niet altijd automatisch ingevoerd word.
Kan iemand mij hier mee helpen om de hout te vinden??
Bij voorbaat dank!
En als er vragen zijn hoor ik dat graag!
Het is namelijk de bedoeling dat een serienummer alsvolgt word weergegeven: MP7-215.
Hierbij staat MP voor pomp, de 7 voor de maand, en 215 is het volgnummer zeg maar.
Het script wat daarvoor gemaakt is is dit:
Code:
Sub NextSerialNumberPumps()
Dim Maand As Integer
Dim Antwoord As Integer
Antwoord = MsgBox("Heb je de juiste cel aangeklikt?", vbOKCancel, "Nieuwe serienummer Pomp")
If Antwoord = 2 Then
GoTo gaweg
End If
Maand = Range("AD1").Value
If Maand <> Mid$(Date, 4, 2) Then
Range("AD1").Value = Mid$(Date, 4, 2)
Range("AC1").Value = 0
End If
Range("AC1").Value = Range("AC1").Value + 1
ActiveCell.FormulaR1C1 = "MP" & Mid$((Date), 4, 2) & Mid$((Date), 9, 2) & Range("AC1").Value
ActiveCell.Offset(0, 1).Select 'spring naar de volgende cel
gaweg:
End Sub
Nu is mijn probleem dat in het serie nummer de 7, die voor de maand staat, niet altijd automatisch ingevoerd word.
Kan iemand mij hier mee helpen om de hout te vinden??
Bij voorbaat dank!
En als er vragen zijn hoor ik dat graag!
Laatst bewerkt: