Probleem met scrollbars

Status
Niet open voor verdere reacties.

T._de_vries

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 sep 2003
Hallo,

Ik ben de laatste tijd steeds websites aan het maken maar nu kom ik het volgende probleem tegen.

Als ik in de frame pagina (in main/mid frame) een ander pagina door mij zelf gemaakt wil openen, krijg ik horizontale scrollbars, terwijl ik heb aangegeven dat de pagina die hij opent in het frame 100% moet zijn. (dus niet met aantal pixels etc.)

Als het onduidelijk is, kijk de bijlage.
Je ziet dat er in het middenvlak een horizontale scrollbar zit, maar die pagina die in het frame opent is 100% breed. Als ik een pagina erin open die geen verticale scrollbars nodig heeft, gebeurt dit niet! Heel vaag! :rolleyes:

Bijlagen

• probleem.jpg
    probleem.jpg
    50 KB · Weergaven: 35
Ik weet niet met welk programma je de paginaas maakt , maar met bijvoorbeeld Frontpage kun je aangeven bij de frame eigenschappen of er wel of geen, of indien nodig een scrollbare moet worden weergegeven. Helaas kun je dat denk ik niet opgeven voor enkel de horizontale bar :confused:
De indien nodig optie is de standaard waarde en in jouw geval zit er in de pagina misschien cellen ( waar de plaatjes in staan ) die in totaal wat te breed is om in het onderste vak te passen, aangezien het vast ook nog gecentreerd op die pigina staat.
Door de cellen van die pagina wat smaller te maken zou de horizontale balk moeten verdwijnen en de rechter balk moeten blijven.

suc 6 :thumb:

Hallo,

Zoals al eerder gezegd, werk ik met procenten, zodat de verhoudingen hetzelfde blijven bij een resolutie van 800 x 600.

Nu heb ik die kolom wat smaller gemaakt (75%), maar het probleem blijft :confused: (zie bijlage)

Bijlagen

• probleem 2.jpg
    probleem 2.jpg
    50,3 KB · Weergaven: 15
Heb even dat paginaatje in frontpage geopend maar er zit nogal wat overbodige tabjes en extra cellen in de pagina, misschien moet je deze cellen eens eruit gooien en die tabjes deleten.

troepjes.gif

Overigens ziet bij mij de pagina ( res 1280x1024 ) er zo uit :D

fun4every1.gif

Laatst bewerkt:
Jaaa, dat is m'n ouwe site (die ik dus aan het veranderen was vanwege die resoluties), maar ik heb het over de nieuwe (die nog niet online staat) :rolleyes:

Hehe ik zit op me werk nu en ga zo naar huis :p

Maar ken vanavond wel even kijken :) stuur maar naar paintje@hotmail.com
Maar waarschijnlijk is het toch gewoon een kwestie van de overbodige cellen en tab codes eruit halen en het celletje waar de plaatjes in staan lekker krap maken zodat er geen reden meer is om die horizontale balk weer te geven. Er zit gewoon iets aan de rechter kant waardoor de explorer vind dat er gescrolled moet worden :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan