Probleem met Seagate ext harde schijf

• Onderwerp starter Onderwerp starter iMerc
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

iMerc

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 aug 2014
Hallo allemaal, ik heb mij hier aangemeld omdat ik een probleem heb met een gloednieuwe 1TB Seagate externe harde schijf.

Deze schijf, die ik nieuw van Alternate gekocht heb, heeft vanaf dag 1 al foutcodes gegeven tijdens het plaatsen van films (1-8GB) naar de schijf.
De foutcode betreft dit: Error 0x8007045D the request could not be performed because of an I/O device error.

De harde schijf is dus nieuw.
Mijn Laptop (Acer aspire 5855G, 2 jaar oud) heeft nooit problemen gegeven bij een andere harde schijf.
Aangezien een oude Seagate 1TB die wij al hebben liggen het zonder problemen op mijn laptop doet, weet ik niet waarom de nieuwe het niet doet.

Heeft een van jullie hier een oplossing voor?

Alvast bedankt!

Partitie wel ntfs? Anders passen er geen bestanden groter dan 4 gb op!

Tijs.

''Partitie wel ntfs''

Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat dit betekent.
Moet ik nog iets met de externe harde schijf doen voordat ik hem kan gebruiken?

Kijk in schijfbeheer ( = diskmgmt.msc ) of de partitie op de externe harde schijf Fat32 of Ntfs is geformatteerd. Fat32 heeft de beperking waar ik het over had.

Tijs.

Dankje voor de uitleg.
Ja, het is NTFS.

Misschien handig om erbij te zeggen dat ik Windows 7 heb.
En wanneer ik probeer over te zetten dat de laptop dan volledig vast loopt voor 1-2 minuten, tot ik de foutcode melding krijg.

Zou het aan de schijf kunnen liggen, ook al is deze nieuw?

Ik heb gewoon garantie en kan hem retour sturen, maar dat kost een hoop tijd.

Dat is inderdaad mogelijk.

Tijs.

"De foutcode betreft dit: Error 0x8007045D the request could not be performed because of an I/O device error."
Dit betekent dat er problemen zijn met de input en output van het apparaat. De harde schijf is dus defect.

Indien het een nieuwe schijf is, garantie claimen?

Overigens is de harde schijf niet defect maar vermoedelijk het I/O apparaat ertussen, de USB adapter.

Als er een niet moeilijk doet over ruilen dan is het Alternate wel.
Mail even en geef aan dat het niet geoed gaat met je schijf, dan weet je zo hoe je hem terug moet sturen.
Of geld terug of een nieuwe.

Ik zal straks de USB van de andere harde schijf gebruiken, kijken of ik dan nog dit probleem krijg.

Verder is me nu opgevallen dat als ik naar systeembeheer ga en kijk hoeveel fysiek geheugen hij gebruikt, dan zit dat tussen de 3 en 4 GB.
Ook nadat het overzetten weer eens is vastgelopen blijft dit zo hoog.
En proberen het overzetten te annuleren heeft geen zin want het gaat absoluut niet weg als ik bijv op annuleren klik.
Dan loopt de laptop gewoon weer vast, en dan maar uitzetten via 5 seconde de aan/uit knop inhouden.

Ligt het dan misschien aan mijn laptop?

Update: Hetzelfde probleem met een andere USB, dus het ligt aan de laptop of aan de schijf.
Het is wel gelukt er ongeveer 40gb aan bestanden op te zetten voordat het vastliep.
Ziet er naar uit dat het aan de laptop ligt. Hoe kan ik hier achter komen en verhelpen?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan