Probleem met sharen van bestanden over netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

The_unexplained

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2003
Berichten
23
Ik share mijn C-schijf op het netwerk alleen ik heb een probleem dat de mappen zoals windows en program files niet toegankelijk zijn voor de andere pc's.
Kan er iemand mij zeggen hoe ik deze wel toegankelijk kan maken?
Gr The Unexplained
 
Naar mijn weten niet mogelijk.

Je kunt er wel bij komen door naar start, uitvoeren te gaan en dan \\pcnaam\c$ in te voeren.

De partities zijn altijd hidden shares en die kun je benaderen met admin rechten door er een dollarteken achter te plaatsen
 
Je kan het wel zo maken dat alles te benaderen is, je moet alleen je bestandssyteem omzetten van NTFS naar FAT 32.

Dit kan je doen met partition magic.


groetjes speedtouch
 
Omzetten naar fat32 zie ik nie echt zitten omdat ik wel ntfs wil behouden.
Mario als ik \\computernaam\c$ type dan vraagt de pc een gast paswoord maar ik heb er geen ingesteld dus wat kan dat dan zijn?
Gr
 
Ik heb duo-boot win 98 en xp
xp draait op fat32.
Als ik vanuit mijn netwerk naar xp ga, en dan C: windows of program files, heb ik volledig toegang.
Alles zichtbaar, en ik heb 100% rechten.

Simpel mappen delen, en volledig toegang verlenen.
Hoe dat zit met ntfs of fat32 weet ik niet.
 
Paul bij NTFS werkt het niet zo, ik heb 2 pc met fat 32 en een pc en een laptop op ntfs in mijn netwerk.

NTFS staat bekend dat het beter beveiligd is in een netwerk tegen indringers, daar heeft billy gates goed over nagedacht.

Het sharen wordt iets moeilijker, je krijgt beveiligde mappen die niet zomaar toegankelijk zijn.
 
Geplaatst door The_unexplained
Omzetten naar fat32 zie ik nie echt zitten omdat ik wel ntfs wil behouden.
Mario als ik \\computernaam\c$ type dan vraagt de pc een gast paswoord maar ik heb er geen ingesteld dus wat kan dat dan zijn?
Gr

De pc die de share wil benaderen heeft dan wel admin rechten nodig. Dus je maakt op de pc een nieuw account aan (die je wilt benaderen) met de inlognaam en ww van de gebruiker die de share wil benaderen en geeft hem admin rechten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan