Probleem met SiS 6326 AGP (oud)

Status
Niet open voor verdere reacties.

johan.valk

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 aug 2006
Ik heb WinTV op mijn computer (Win98SE). Toen ik laatst WinTV opstartte, gaf hij de foutmelding dat de videokaart driver misschien niet compatible was met WinTV. Dit verbaasde me erg, maar ik besloot om te kijken of er geen nieuwer stuurprogramma was voor deze kaart.

Mijn kaart is een SiS 6326 AGP (al best oud dus) met 8 MB geheugen. Ik had het stuurprogramma op de site van SiS gedownload (versie 1.32) en geïnstalleerd. Hij zei dat ik de computer opnieuw moest opstarten. Dat deed ik natuurlijk. Alles ging goed, totdat de computer Windows op het scherm wilde laten zien. Toen viel het beeldscherm uit en zei "No Signal".

Dat verbaasde me erg, en ik besloot eerst de computer open te maken, en hem aan te drukken. Dit hielp niet. Toen startte ik Windows in Veilige modus op. Dit werkte wel, hoewel, natuurlijk, onder 640 x 480 en 16 kleuren. Ik installeerde het stuurprogramma opnieuw, en startte de computer nog een keer op, met hetzelfde resultaat, een zwart scherm, toen de computer Windows op het beeldscherm probeerde te laten zien.

Ik besloot weer de computer onder Veilige modus op te starten, en de driver van de videokaart om te zetten in een standaard VGA besturing. Toen ik Windows daaronder in normale modus opstartte, deed Windows het wel, maar natuurlijk met 640 x 480 en 16 kleuren. Dit kon ik niet omhoog halen. Toen deed ik een laatste poging om het te laten werken: ik installeerde het stuurprogramma op een andere manier, niet via een installer, maar handmatig, met (toen was ik het wel zat) als resultaat een zwart scherm.

Wie weet wat hier aan de hand is?

Er staan daar 2 versies, 1.30 en 1.32, probeer de andere.
Tevens is aan te raden de chipsetdrivers te installeren voor de AGP poort.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan