probleem met sitecom 300n X2

Status
Niet open voor verdere reacties.

turasu

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2007
Berichten
38
Beste allemaal,

Ik heb laatst me router een factory reset gegeven omdat ik alles even clean wou instellen omdat sommigen dingen niet lekker werkte(draadloos).
Het probleem is nu juist alleen maar groter geworden helemaal niks werkt meer zelfs niet via de kabel.
Ik heb al van alles geprobeerd maar ik heb echt geen idee meer.

Heb je een adsl, glasvezel of kabel aansluiting:
Kabel

Welk besturingsysteem gebruik je (dus b.v. Windows 98)
Windows 7 64 bits

Gebruik je een firewall en/of virusscanner en zo ja welke:
Nod32

Welk merk en type router of modem gebruik je.
Sitecom 300n x2

Ik heb ook geen idee wat voor informatie jullie nodig hebben om mij te helpen, dus als je info nodig hebt vraag het en ik zal het geven.

Hopelijk kan iemand mij helpen want ik ben radeloos.

Mvg,

Thijs
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Dit is dat je router kapot aan het gaan is. Dus ik zou als ik jou was zoeken voor een nieuwe router.
 
"clean instellen"... lijkt er toch op dat iets in de router niet juist is ingesteld... misschien toch nog even nalopen.

Begin met de wan kabel direct in de PC te stoppen, heb je dan wel internet, dan is er zeker een probleem in de router, heb je dan nog geen internet, trek dan de netstekker van het modem er even een dertigtal seconden uit, laat het ding vervolgens helemaal opstarten en sluit dan de router weer aan op het modem en daarna een lanpoort op de PC.

Ga met de browser naar 192.168.0.1, username admin, password admin en kijk bij WAN of de router een IP adres heeft gekregen.
Kijk bij aangesloten apparaten of de router de PC "ziet". Zet (tijdelijk) alle firewall e.d. dingen af....
 
Ik kan je alvast vertellen: WAN kabel direct in de PC doen betekent GEEN Internet.
Men vergeet nogal eens dat Kabelmodems gereset (stroom eraf, stroom erop) moeten worden als een ander apparaat/PC wordt aangesloten.

Ik denk daarom ook dat de router een MAC adres van de PC gekloond had om het te laten werken zonder het modem te resetten, en nu dus na de factory reset zijn eigen MAC Adres weer heeft.

Dus, turasu:
Laat alles gewoon even zitten zoals het is: Modem -> Router -> PC (Allemaal bedraad)
Haal de stroom even van je kabelmodem en sluit deze na 10 seconden weer aan.
Dan kun je met je browser naar 192.168.0.1 en kun je inloggen met admin/admin om alles in te stellen zoals je het wil.
Succes! :thumb:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo,

Dit is dat je router kapot aan het gaan is. Dus ik zou als ik jou was zoeken voor een nieuwe router.

Waar baseer je deze uitspraak op?
Graag zulke uitspraken verder onderbouwen. Iets in het wilde weg roepen hebben we hier op Helpmij.nl niets aan.
 
Ik heb het geprobeert kaar werkt niet.
Het rare is dat ik wel gewoon kan Skype maar me browser doet het niet.
Via de kabel kan ik niet in mijn router nu komen maar als ik mijn singel er insteek dan kom ik wel in mijn router.

In de cmd met ipconfig /all krijgt de kabel een 84 adres en de singel een 192.

Hopelijk hebben jullier hier meer aan
 
Je kabel zit dus rechtstreeks op het modem aangesloten.
Anders kan je PC geen 84.x.x.x IP krijgen, ook niet als het een router/modem is:
Dan krijgt je PC altijd een 192.x.x.x IP.

Dus concludeer ik dat je router niet tussen je Modem en je Computer zit aangesloten.
Dus dat moet je even als eerste doen.
Dan de modem resetten, en dan nog eens proberen te verbinden met de router.
 
Me router is niet me modem.

Er loopt gewoon een kabel van me modem naar me router toe dus dat zit goe
Ik zag nog wel 1 oranje lichje op me modem met een pijl omhoog.
 
Heb wat kabels verwisseld van plek.
Nu doet Skype het niet meer maar heb nu wel een ip van een 192 adres via de kabel
Als ik tracert google.nl doe dan krijg ik kan naam van doelsysteem google.nl niet omzetten
 
Heb het gefixt.
Ik ben gewoon echt te dom voorwoorden.

Ik had de kabel van de modem naar de router gewoon verkeerd zitten.
Echt waar schaam me gewoon diep.

Het blijkt maar weer als je vakantie heb dat de hersenen gewoon op een heel laag pitje gaan staan.

Toch wil ik iedereen bedanken voor ze hulp.

Ben echt blij met dit forum heeft me al meerdere keren geholpen

_o_
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan