Probleem met Sitecom Range Extender en Speedtouch

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tiborh

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2010
Berichten
7
1e post hier, hopelijk kan mij iemand wijzer maken.. :)

Vervelend issue met Sitecom WL330 Range Extender en een Speedtouch ADSL modem

huidige situatie:

Speedtouch adsl modem met 4 aansluitingen waarvan 1 nog vrij.
De bedoeling is om in 1 woonboot groter wireless bereik te creëren middels de range extender wireless los(universal repeater) of met 1 ethernet kabel (AP) waaraan de range extender hangt.

Beide situaties krijg ik niet geconfigureerd.

De speedtouch heeft de volgende IP configuratie:

standaard gateway: 192.168.1.254
subnet: 255.255.255.0

De Range extender geeft een IP uit in de 192.168.0.* range.

Nu lukt het met geen mogelijkheid om de extender de goede range te geven zodat internet wordt 'doorgegeven'.
Connecten met het apparaat, zowel via wlan en lan, is geen probleem.

Wat doe ik fout? Zo moeilijk moet dit toch niet zijn??

ps DHCP staat uit op de extender

Edit: wat ik me nog even afvraag.
De ROOT AP is gekoppeld maar moet je dan dezelfde encryptie aanzetten met hetzelfde wachtwoord als de Speedtouch om te authenticaten? Want dat komt nergens terug in de installatie.
 
Laatst bewerkt:
staat de dhcp om de router aan ?, en krijgt de extender een dynamisch ip adres
 
@Tiborh:

Ik heb gisteren ook de WL-300 gekocht en loop tegen dezelfde problemen aan.

Heb je 'm inmiddels aan de praat?

Alvast bedankt
 
Hey Robert,

Nee nog steeds niet opgelost.
Ik ben in overleg met Sitecom en ben als iets verder gekomen.

De main ssid en root ssid moeten verschillend zijn, kanaal en wlreless wachtwoord moeten hetzelfde zijn. DHCP moet uit staan en bij standaard gateway vul je deze in van je root SSID.
Ik ben nu wel connected maar ik krijg geen internet door.

Hoe heb jij hem verder ingesteld en staat er wel conneced bij?

gr Tibor
 
Ik blijf op hetzelfde steken als jij. Verbinding met wl330 lukt wel, maar met geen mogelijkheid op internet. Heb al geprobeerd om de wlan beveiliging uit te zetten, maar ook dat help niet.

Ik blijf verder zoeken.
 
ook dat had ik in 1e instantie geprobeerd maar helaas werkt het dan nog niet.

heb jij adsl of kabel?
 
Ik ervaar hetzelfde probleem.

Ik zal bovenstaande zaken een proberen.

Mocht ik een oplossing vinden dan laat ik het weten.
 
typisch hoor dat iedereen tegen dezelfde problemen aanloopt......
 
antwoord van sitecom:

Geachte Heer,

Dank u voor het contact opnemen met de SITECOM Klantenservice.
Mijn naam is ********* en ik zal u helpen met uw vraag: SIT-100809-0144.

Onze excuses voor het vertraagde antwoord op uw vraag.

Ik heb vernomen dat de Range Extender u geen toegang geeft tot het internet.

Uit de probleem geschiedenis kan ik opmaken dat u de configuratie van de Range Extender nu goed heeft uitgevoerd. U zou nu internet toegang moeten hebben, maar u geeft aan dat dit niet het geval is.

Wij hebben dit momenteel in onderzoek en zullen u z.s.m. informeren over de uitkomst hiervan.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en dat deze aanwijzingen of informatie uw probleem opgelost hebben.
Indien u verdere vragen heeft over dit onderwerp dan kunt u gerust weer contact met ons opnemen, meldt AUB het volgende referentie nummer: SIT-100809-0144.

Met vriendelijke groeten,


SITECOM Customer Care
 
ik heb antwoord gehad van Sitecom, ik heb mijn ping statistieken moeten doorgeven waarna zij het verder gingen onderzoeken....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan