Probleem met snelkoppelingen op bureaublad!

Status
Niet open voor verdere reacties.

epse

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jan 2002
Berichten
1.061
Goedemorgen allen

Ik loop stage op een basisschool waar ze een netwerk hebben.

Nu heb ik de opdracht gekregen om het bureaublad voor alle klassen weer schoon te maken.

Dus snelkoppelingen voor de programma`s die bijv groep 8 gebruikt. Dat lukt allemaal perfect. Alleen blijven er andere snelkoppelingen staan die ik niet wegkrijg.

Op de server staan de juiste snelkoppelingen in de map users. Op de Pc`s die op het netwerk zijn aangesloten staan in de map windows-> all users -> deskop wel allemaal snelkoppelingen. Als ik die allemaal verwijder en ik ga weer naar de deskop is het allemaal goed. Maar als ik dan weer inlog staan ze er gewoon weer.

iemand een idee hoe ik dit weg krijg?? en gewoon alleen de snelkoppelingen op het bureaublad krijg die ik wil?

Alvast bedank!
 
Ik heb al een oplossing gevonden... Ik heb de snelkoppelingen verborgen gemaakt dus je ziet ze nu niet meer.

Is alleen wel een k*t werk om dit op alle pc`s te doen van groep 3 t/m8 op zon 20 pc`s....

Moet dus een makkelijkere oplossing zijn..
 
Schoolnetwerk

Ik werk zelf ook op een basisschool als vrijwillig medewerker ICT. Wij hebben dat destijds opgelost met de 'policy-editor' (poledit.exe).
Dat is al weer een tijdje geleden en ik weet nog dat het veel studiewerk heeft gekost, maar je kunt er wel van alles mee beveiligen en ook aangeven wat de 'user' wel en niet mag zien c.q. doen.
Dit is wel een ingewikkelde procedure en kan ik niet zo 1-2-3 uitleggen. Je kunt het beste even een goed boek erbij pakken of op internet gaan zoeken naar een goede uitleg hierover.
Op onze school hebben we trouwens nog Windows NT 4.0 op de server staan. Mocht je al werken met Windows 2000 server, dan weet ik niet hoe het met de policy editor zit. Veel succes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan