• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Probleem met somproduct functie in verschillende werkbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frank82

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2004
Hallo,

Dankzij somproduct kan ik nu gegevens uit rij A & B aan voorwaarden laten voldoen en wanneer deze beide aan de voorwaarde voldoen wordt de uitkomst uit rij D bij elkaar opgeteld.

Maar nu wil ik die uitkomsten in een ander werkblad laten weergegeven alleen krijg ik dan ####
Zolang er maar 1 keer een waarde uit rij D hoeft te worden opgeteld, wordt deze goed weergegeven maar wanneer dit er meer zijn dus niet. De verwijzingen naar het werkblad zijn volgens mij dus wel goed alleen weet ik dus niet hoe ik dit moet oplossen.

Alvast bedankt

Groeten Frank

Hoi Frank,

Bij somproduct zijn een paar dingen belangrijk:
- De bereiken moeten gelijk zijn.
- In bereiken waarin geen vergelijking wordt gemaakt moeten alle cellen waarden zijn, geen tekst of ""
- De bereiken moeten een begin en een einde hebben, dus niet somproduct((A:A=J2)*...) Dat werkt niet.

Kun je de formule even kopieren en hier plakken op deze website. Dan weten we meer.

Jeroen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan