Probleem met SP2

Status
Niet open voor verdere reacties.

illon

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 okt 2004
Berichten
4
Ik heb SP2 geinstalleerd op mijn computer. Deze werkt op Windows XP. Na het opnieuw opstarten van mijn computer liep deze vast en gaf deze een blauw scherm waarin een registry_error stond. Ik kom dus niet meer in mijn computer, ook niet via de veilige modus. Iemand suggesties zodat ik eventueel mijn bestanden nog kan veilig stellen?
 
Wat is de exacte foutmelding van die registry_error?
 
Problemen SP2

In het scherm staat een boel dingen die je moet doen om het herstellen, zoals ik al zei veilige modus e.d. (wat allemaal niet lukt).

Enige tekst waar je misschien evt wat aan hebt, zijn de volgende:

...Schakel BIOS-geheugenopties zoals caching of het maken van schaduwkopieen uit...

...Technische informatie (mogelijk in het Engels)

*** STOP: 0X00000051 (0X00000004, 0X00000001, 0XE1A595F0, 0X0006E960)

Bezig met het sturen van de fysieke geheugendump
De fysieke geheugendump is voltooid...


Verder dan bovenstaande berichten, staat er dus niets wat van waarde kan zijn mbt dit probleem (denk ik).
 
Er wordt ook niet een bepaalt bestand vermeld?
 
Ik vermoed, dat je ten tijde je HD formateerde, je daarvoor geen fdisk /mbr had gebruikt. Er nestelt zich aldus op dit moment nog steeds een bootsectorvirus.

Zet desnoods de enableheid van je bios op het scannen van virussen even uit, dan kun je tenminste even verder.

Dennis.
 
Nee, er wordt helemaal niet naar een bestand verwezen.

Daarnaast ben ik dus vergeten om Norton uit te schakelen met het installeren, dus zal wel een oorzaak tot het probleem kunnen zijn.
 
Geplaatst door illon
Daarnaast ben ik dus vergeten om Norton uit te schakelen met het installeren, dus zal wel een oorzaak tot het probleem kunnen zijn.
Nee, dat hoeft niet per sé(Norton uitschakelen). Doe je dat wel, dan versnelt het installatieproces van SP2 alleen maar.

Dennis.
 
Uiteindelijk is het probleem opgelost, met behulp van o.a. jullie. Heb xp opnieuw geinstalleerd en kon uiteindelijk zo bij mijn bestanden. Moest verder wel alle software opnieuw installeren.

Bedankt voor jullie hulp!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan