Probleem met speakers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Probleempje....

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2001
Hallo, ik heb al een tijdje een fourpointsurroundset aan mijn pc zitten, en eigenlijk ontdekte ik kort geleden pas dat 2 van de 4 speakers niet werkten :S Ik dacht dus dat ik de boel niet goed had aangesloten. Ik heb de vier speakers op alle mogelijke manieren aangesloten, en steeds werkten er maar 2 van de 4 speakers. Daarom wil ik jullie vragen of jullie mij kunnen helpen. Ik heb de Fourpoint Surroundset 1600 van Cambridge Soundworks en Creative. Ik heb een geintegreerde VIA PCI Audio Controller. Deze kaart ondersteunt geen EAX. Dat denk ik aangezien ik bij computerspelletjes nooit de functie EAX kan aanklikken, maar ja, whatever. Misschien kan het ook aan de software (?) liggen, ik weet het ook niet. Hopelijk weten jullie zo genoeg, groetjes.

Ik denk dat die geintegreerde kaart niet een 4weg speaker systeem ondersteund.........Maar vertel is hoe je het aangesloten hebt?!

Probleem speakers

hmm, Alleen de Frontspeakerconnectie werkt. Ik heb de vier speakers in alle mogelijke plugjes gestopt, en steeds werken alleen de speakers die in de Frontspeakerplugjes zitten, de rearplugjes werken dus niet :S Ik denk dat mijn geluidskaart idd niet overweg kan met deze set

welke aansluitingen heb je op die geluidskaart zitten........

hmm

Ik had niet goed genoeg gekeken, het lag idd aan de aansluitingen. De stekker die je moet aansluiten op je geluidskaart splitst zich op in twee stekkers, eentje voor front, en eentje voor rear. En op mijn geluidskaart is er maar een plug waar ik deze stekkers in kan stoppen. Je had dus gelijk, mn geluidskaart kan maar 2 speakers aan. Helaas :S Bedankt voor je hulp
Groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan